NEVEROVATNO: Za ovaj Senik kažu da pripada VISOKOJ modi
Kažu da je strava auto...
Renault Scenic je prvi model francuskog proizvođača koji je dobio potpuno novi turbo-benzinski motor razvijen u saradnji sa Mercedesom.
Uvođenje novih standarda o emisiji izduvnih gasova izazvalo je velike promene u gami motora svih proizvođača automobila.
Neki benzinci i dizelaši su jednostavno otišli u istoriju, među kojima je i 1.2 TCe.
Ugrađivao se u gotovo sve modele proizvođača Renault i Dacia, a sada umesto njega dolazi potpuno novi zapremine 1332 kubna centimetra.
ISKLJUČUJU IH IZ SAOBRAĆAJA: Vozila sa Euro 2 motorom nisu poželjna na drumu
STIGLI REZULTATI: Evo koji su najbezbedniji automobili u 2019. godini (VIDEO)
NAJTRAŽENIJI SUV MODELI: Volvo prodao više od 700.000 hiljada automobila
Razvijen je u saradnji sa Mercedesom, pa svoje mesto zauzima u A klasi, Renaultu Megane, ali i modelu Dacia Duster.
Proizvodi se u više nivoa snage; najslabija verzija u modelu Megane ima okruglo 100 „konja“, dok najjača raspolaže sa 163 konjske snage.
Prvi Renault koji je dobio novi motor je Scenic. U njega se za sada ugrađuju tri varijante, sa 115, 140 i 160 „konja“.
Mi smo na test preuzeli najjaču verziju sa najbogatijim „Initiale Paris“ paketom opreme.
Iz pravca haube dolazi nov i zanimljiv zvuk benzinca. Već prvi metri otkrivaju da je izuzetno elastičan i da se lako vrti na niskim obrtajima.
Jače stiskanje papučice gasa dovodi do trenutne reakcije motora. Odziv je snažan, čak iznenađujuće dobar za skoro tonu i po težak auto.
Snaga obećava, kao i zajednički rad inženjera dva velika brenda.
Sedamo za volan kao da ulazimo u SUV auto. Pozicija vozača je visoka a preglednost je među najboljima na tržištu uopšte. Kako i ne bi bila, kad Scenic ima ogromno vetrobransko staklo sa dodatnim bočnim prozorima.
Noge su očekivano savijene a da bismo dohvatili nožne komande morali smo čak malo da uvučemo volan.
Fantastičan dizajn i tonalitet kožnih sedišta i specijalnih naslona za glavu sa utisnutim logotipom „Initiale Paris“ govore da se radi o najprestižnijoj varijanti Scenica.
Standardne „dvadesetice“ u kombinaciji sa dvobojnom karoserijom samo potvrđuju pripadnost visokoj modi, pa Scenic zasluženo dobija „fashion“ epitet.
S obzirom da je Scenic opremljen „multisens“ izborom režima vožnje, biramo „sport“ mod.
Dva klika i auto drastično menja karakter. Porodični MPV se bukvalno pretvara u sportsku mašinu. Već na malom gasu izuzetno snažno povlači tako da ga obuzdavamo menjanjem brzina u viši stepen.