REŠENA MISTERIJA: Da li su automobili otporni na ekstremne vrućine?
Uglavnom jesu, ali pojavljuju se novi problemi.
Teksas su pogodili ekstremni toplotni talasi, nedeljama su temperature bile veće od 35 stepeni, a Boschevi mehaničari sada otkrivaju kako je vruće vreme uticalo na automobile.
UVODE SE NOVE ZABRANE: Hromirane obloge idu u istoriju?
RAZMIŠLJATE O SUV VOZILU? Ovih 5 stvari bi trebalo da PROČITATE pre same KUPOVINE
IZUZETNO REDAK PRIMERAK: 412 P Berlinetta koji može postati jedan od najskupljih Ferrari modela svih vremena (VIDEO)
Neki uobičajeni problemi – često se dodatno troše akumulatori, koji imaju tendenciju lošeg rada na ekstremnim vrućinama, a tu su i probušene gume kao rezultat gubitka pritiska zbog vremenskih prilika.
U poslednje vreme ti problemi su praćeni novim malfunkcijama jer toplota razgrađuje neke druge spojeve poput gume u metlicama brisača vetrobranskog stakla. Naime, gumeni deo se slomi, a onda ostaje metalna ruka koja grebe staklo. Trošak zamene metlica brisača nije ništa u poređenju s celim prednjim vetrobranskim staklom, navodi Revija HAK.
Velike vrućine negativno utiču i na kočnice automobila. Kočiona tečnost može da apsorbuje vlagu, pri čemu toplota ispod poklopca motora izaziva širenje te vlage. Kada se to dogodi, osećaj pritiskanja kočnice može da bude ‘sunđerast’, pri čemu vlasnik vozila mora da odveze automobil na servis.