ŠTA!? Italija ostaje bez masovne proizvodnje automobila! 1. juna sledi... VELIKI REZ!
Da li je ovo moguće?
Italijanska auto-industrija u svetu je poznata po egzotičnim automobilima, ali i magnetno privlačnim gradskim automobilima. Stvari će se uskoro itekako promeniti.
Prvi čovjek FCA-e (Fiat Chrysler Automobiles), Serđo Markione, vraća se u Italiju i nastavlja da u delo sprovodi svoju viziju transformacije kompanije. A ona po svemu sudeći uključuje gašenje velikoserijske proizvodnje jeftinih automobila poput vremešnog "punta", piše Bloomberg.
REVOLUCIJA U SVETU AUTOMOBILIZMA! Stigao automobil sa dva motora! Pogledajte to čudo (FOTO)
Markione će 1. juna lipnja predstaviti novosti vezane za poslovne aktivnosti u Italiji, a one navodno uključuju drastične promene.
Prva vest je da se ukida proizvodnja "fiat punta" koji je uprkos dokazanim vrednostima predugo na tržištu. Isto važi i za najmanju "alfu", model "MiTo". Tako će iz Torina i Napulja u budućnosti dolaziti osetno skuplji proizvodi, poput Džipovih modela i Maseratija. S druge strane, Panda je ipak suviše bitna da bi bila ugašena, pa će njena proizvodnja biti preseljena u Poljsku.
Markione time želi da uvede novine u poslovanje i prekine višedecenijsku tradiciju proizvodnje pristupačnih automobila iz Italije. Njegova je ideja da iz Zapadne Evrope dolaze isključivo premium modeli, a posebno Džipovi koji na evropskom tržištu beleže osetan rast popularnosti. Konkretno, Džip je uknjižio plus od 42 %, ali zbog Fiatovog pada od 12 %, taj efekt je većim delom poništen.
Iz fabrike u Torinu nekada je godišnje izlazilo i do 600.000 automobila, a sada je proizvodnja na nivou od oko 10 % kapaciteta. Novi Maseratijev SUV trebalo bi malo da pojača proizvodnju, dok će ostatak kapaciteta biti verovatno zatvoren. Italijanski sindikati spremni su da reaguju, a trenutno samo izražavaju zabrinutost.