KOMŠIJE TRAŽE RADNIKE: Nude platu 2.000 evra!
Prava šansa za nezaposlene!
U Hrvatskoj, zemlji u kojoj je jedan od najvećih problema nezaposlenost, ima poslodavaca koji muku muče s pronalaskom radnika.
Brodogradilišta, prevoznici i građevinari traže uvoz radne snage. I nisu jedini. Na nedostatak radnika zbog iseljavanja upozorila je i Privredna komora, a Udruženje poslodavaca traži da se Vlada hitno pozabavi ovim problemom.
Ima posla, ima kamiona, ali nema ko da ih vozi. Naći vozače prava je muka za slavonskog prevoznika Branimira Bogdana.
- Danas, odnosno sutra već možemo da zaposlimo minimum 50 vozača - rekao je Bogdan.
A konkretno nude primanja od 7.000 kuna (oko 930 evra) za domaći, a za međunarodni transport u proseku oko 15.000 kuna (2.000 evra). Istu borbu vode gotovo svi prevoznici. Međutim, manjak interesovanja vozače ipak ne čudi.
- Nažalost, vozači imaju 2.100 kuna primanja mesečno. To mu je sutra penzija i sve živo - , objasnio je poziciju vozača Dragutin Ružak.
Prema podacima HZZ-a, na berzi su prijavljena 3.963 profesionalna vozača, a više od hiljadu su vozači teretnih vozila i kamiona. Kako onda nema ko da radi?
- Od tih vozača koje oni imaju kod sebe po statistici 90 odsto ih je negde zaposleno, da li rade na crno u Hrvatskoj ili su već u zapadnim evropskim zemljama…- , kaže Dragutin Kranjčec, predsednik Udruženja drumskih prevoznika. Pa prevoznici smatraju da je neizbežan - uvoz radne snage. Verovali ili ne - to nije jedini sektor koji vapi za uvozom - tu su građevina, brodogradnja, ali i ugostiteljstvo, kao i turizam.
Mislim da nije više pitanje trebamo li da otvorimo granice i uvezemo radnu snagu - to ćemo morati da učinimo. Pitanje je samo kako ćemo to učiniti najmudrije i najpametnije i s kojih tržišta ćemo uvesti tu radnu snagu - , rekao je Bernard Jakelić iz Hrvatskog udruženja poslodavaca.
- Ljudi beže zbog slabih plata. I sama radim 6 sati za 1.800 kuna - , rekla je gospođa Marija, po zanimanju čistačica.
Predlog kvote za uvoz radne snage u 2017. je 1.500 radnih dozvola. A potrebe tržišta tri su do četiri puta veće. Dovoljan znak da na tržištu rada nešto ne štima.