EVO KO ĆE REGISTRACIJU KOLA PLAĆATI MANJE OD PRVOG JANUARA: Novi detalji zakona koji je pred vladom
Ovo je predloženo, kako iz Ministarstva kažu jer se pri pravljenju imalo u vidu to da se tržišna vrednost putničkih vozila radne zapremine motora preko 2.000 cm3 brže umanjuje po osnovu starosti u odnosu na ostala motorna vozila
Automobili stariji od pet do 20 godina čija je kubikaža veća od 2.000 kubika plaćaće na njih manji porez, ukoliko Vlada to uvaži.
SRBIJA HITNO REAGOVALA! Zbog havarije u Bugarskoj odmah uvezen gas iz Mađarske, evo kada se očekuje potpuna stabilizacija
Srpski neimari u Dubaiju: Naši projektanti povećavaju prisustvo na tržištu UAE
VELIKA HAVARIJA NA GASOVODU U BUGARSKOJ! Novi Sad bez grejanja i tople vode, više država na udaru
Naime, ovo je deo Nacrta zakona o izmenama i dopunama Zakona o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara koje je Ministarstvo finansija uputilo Vladi radi utvrđivanja predloga.
Ovo je predloženo, kako iz Ministarstva kažu jer se pri pravljenju imalo u vidu to da se tržišna vrednost putničkih vozila radne zapremine motora preko 2.000 cm3 brže umanjuje po osnovu starosti u odnosu na ostala motorna vozila.
Inače, navedenim izmenama i dopunama predloženo je da se umanji poresko opterećenje za ta vozila starosti preko pet do dvadeset godina, kažu iz Ministarstva, dodajući da za vozila starosti preko dvadeset godina dodatno umanjenje nije predloženo, iz razloga što se za ta vozila i sada plaća 20% od propisanog iznosa poreza. Iz Ministartsva ističu da bi dodatno umanjenje kod oporezivanja ovako starih vozila moglo da se smatra podsticajem za njihovu nabavku, što nije prihvatljivo sa stanovišta bezbednosti saobraćaja na putevima i unapređenja zaštite životne sredine.
Takođe, istim nacrtom koje je upućeno Vladi na razmatranje obuhvaćena je izmena koja se odnosi na način utvrđivanja poreza na prenos apsolutnih prava na upotrebljavanim motornim vozilima koji se vrši između fizičkih lica koja nisu obveznici poreza na dodatu vrednost.
Trenutno se prema važećem zakonskom rešenju, porez na prenos apsolutnih prava utvrđuje rešenjem, što uz ostale aktivnosti neophodne za promenu vlasnika motornog vozila (sačinjavanje i solemnizacija ugovora kod javnog beležnika, podnošenje poreske prijave poreskom organu, donošenje rešenja o utvrđivanju poreza, preuzimanje rešenja po utvrđivanju poreza i njegovo plaćanje, promena saobraćajne dozvole koju vrši ministarstvo nadležno za unutrašnje poslove), može prouzrokovati da od prenosa prava svojine do promene saobraćajne dozvole protekne značajan vremenski period. Predloženim rešenjem novog Nacrta će se porez na taj prenos utvrđivati samooporezivanjem (primenom propisanih elemenata, po propisanoj formuli), što će svesti na minimum vreme neophodno za ispunjenje poreskih obaveza, kao i za promenu saobraćajne dozvole.
Pored navedenog, propisana su jasni kriterijumi za utvrđivanje visine poreske osnovice, čime je omogućeno poreskim obveznicima da mogu da utvrde tačnu visinu poreske obaveze pre zaključenja ugovora o prenosu prava svojine na vozilu.