MILENIJALSI izazivaju PAD mnogih industrija: Postoji 14 stvari koje NAJMANJE privlače mlade
Sve više se menjaju sklonosti ljudi, a to znači krah određenih firmi
Preference milenijalsa izazivaju pad brojnih industrija. Ima mnogo kompleksnih razloga zbog kojih se sklonosti milenijalsa razlikuju od starijih generacija, uključujući i manju finansijsku stabilnost i sećanja na odrastanje tokom recesije.
- Mislim da postoji jako značajan psihološki ožiljak od ove velike recesije – kaže Kimberli Grinberger, analitičarka Morgan Stenlija.
Ovo su stvari koje milenijalsi "ubijaju".
Prava svetska metropola: Srbija među 5.000 turističkih destinacija na sajmu u Londonu
I ONI postaju DISKRIMINISANI: Sve manji broj hotela u svetu nudi sobe za pušače
Lanci restorana kao što su „Buffalo Wild Wings“ i „Applebee's“
Ovi brendovi su se suočili sa padom prodaje i zatvaranjem desetina restorana jer su se borili da prežive, privuku mušterije i povećaju prodaju.
U avgustu, Applebee's su najavili zatvaranje 135 restorana, a razlog je to što su se više fokusirali na pridobijanje milenijalsa, a zaboravili svoje „srednjeameričke korene“.
- Milenijalsi će radije naručiti hranu iz restorana i pojesti je brzinski u opuštenim restoranima u kojima brzo može da se popije i pojede, za razliku od starijih ljudi koji će radije kuvati kod kuće – rekao je Seli Smit, direktor Buffalo Wild Wings-a.
Koncept kupovine „prvih kuća“ - duže žive u iznajmljenim stanovima, a skupe kuće kupuju kasnije
Suprotno popularnom verovanju, milenijalsi su zainteresovani za kupovinu kuća, samo im treba mnogo više vremena da ih kupe.
Septembarski izveštaj sajta i aplikacije za nekretnine Zillow, ljudi između 18 i 34 godina su najveća grupa kupaca kuća u SAD-u.
Spenser Raskof, direktor Zillow-a ima uvid u razlog iz kojeg milenijalsi odlažu kupovinu svoje prve kuće.
- Kao rezultat ograničenog inventara za prvu kuće, oni žive duže u iznajmljenim stanovima, a kada kupe kuću, kupe mnogo lepšu od one koju priušte starije generacije – rekao je Raskof.
- Mnogi ljudi, u suštini, preskaču ovakvu kupovinu kuće. Češće iznajmljuju do svoje 30-te godine, a prva kuća koju kupe košta milion dolara, a ne 200.000, 300.000 i 400.000 dolara, što je nezamisliva taktika za prethodne generacije. Tako da, ipak kupuju kuće, ali kasnije i skuplje.
Pivo
Krajem jula, Goldmen Saks je degradirao Boston Beer i Constellation Brands kompanije zbog podataka koji ukazuju na to da mlađi potrošači preferiraju vino i drugo piće u odnosu na pivo. Takođe je istakao činjenicu da oni piju manje alkohola od starijih generacija.
Upotreba piva je opala za 1 odsto od 2016. do 2017. godine na tržištu SAD-a, dok se vino nije pomerilo – prema podacima Nilsena.
Dok neki kažu da je krah industrije zbog tog 1 odsto pada u konzumaciji piva preterivanje, manje promene imaju ogroman uticaj na gigante u industriji piva. Pivo je već izgubilo 10 odsto udela na tržištu od vina i jačeg pića od 2006. do 2016. godine.
Salvete
Mlađi potrošači se radije odlučuju za papirne ubruse nego za salvete, prema tekstu Vašington Posta iz 2016.
Vašington Post ukazuje na istraživanje koje je sproveo Mintel, a koje naglašava da je samo 56 odsto potrošača kupilo salvete u poslednjih 6 meseci. U isto vreme, 86 odsto ispitanika kaže da su kupili papirne ubruse.
Ubrusi su znatno praktičniji od salveta i mogu se koristiti za više stvari. Pošto milenijalsi često jedu van kuće, ova konstatacija ide u prilog prethodnoj tezi.
Žitarice
Skoro 40 odsto milenijalsa, koje je istraživao Mintel, reklo je da žitarice nisu zgodne za doručak jer posle njih mora da se počisti.
Umesto toga, mlađi potrošači biraju druge opcije za koje je potrebno minimalno čišćenje ili hranu koja se može jesti usput, od jogurta do sendviča.
Prodaja žitarica je opala za 5 odsto između 2009. i 2014. godine, iako više Amerikanaca ima i doručak kao obrok nego ranije.
Kompanije kao što su Kellogg i General Mills su izvestile da je prodaja prestala da pada 2017. godine, tako da žitarice možda još uvek nisu „mrtve“.
Golf
- Prema statistikama golf industrije, znamo da je sport zamro – kaže Mat Pavel iz kompanije NPD koja istražuje industriju.
- Znamo da milenijalse golf ne zanima i da je zastareo. Igra je u padu.
Milenijalsi su smislili nove sportske ludorije, a golf nije uspeo da ih zainteresuje na isti način.
Vlasništvo kuća
Kada su u pitanju kuće, vlasništvo je dotaklo dno među milenijalsima.
- Verujemo da je razlog odlaganja kupovine kuća taj što su se promenile životne navike, uključujući kasnije venčavanje i dobijanje dece – kaže Mišel Mejer, ekonomista BAML-a.
Jogurt, posebno voćni
Prodaja voćnog jogurta je opala za 8.5 odsto do septembra 2016. godine, što je pad od 200 miliona – sa 1.2 milijarde na 1 milijardu, prema podacima Nilsena.
Šira industrija jogurta je obeležila pad od 1.5 odsto već četvrtu godinu za redom.
Razlog pada prodaje voćnog jogurta leži u povećanoj potražnji prirodnih proizvoda, bogatih proteinima, umesto niskokaloričnih i polumasnih proizvoda. To je bila velika pomoć grčkom jogurtu koji se dopada potrošačima koji traže zamenu.
Na suprotnoj strani povećanja prodaje organske hrane pune proteina, nalazi se pad šećera. Dijete su bile norme u SAD-u '80-ih i '90-ih. Dok su proizvođači pokušavali da smanje masnoću u svojim proizvodima, počeli su to da zamenjuju drugim sastojcima – šećerom. Kao rezultat, voćni jogurti su često pravljeni sa šećerom, a reklamirani kao zdrav izbor.
Dijamanti
Retki su milenijalsi koji se venčavaju, a oni koji se odluče za ovaj koraka – ne kupuju tradicionalno prstenje, prema CNBC-u.
Prodaja dijamanata se zato globalno smanjila.
Omekšivači
Prodaja tečnih omekšivača je opala za 15 odsto u SAD-u između 2007. i 2015. godine, prema Volstrit Žurnalu. Razlog je što milenijalsi uglavnom i ne znaju za šta proizvod služi.
Banke
Milenijalsi često ne veruju finansijskom establišmentu i retko posećuju banke fizički.
- Javila se ogromna promena u ponašanju potrošača i poverenju – kaže Rik Jang, partner u firmi New Enterprise Associates.
- Mislim da od izlaska iz finansijske krize, milenijalsi nemaju poverenje u postojeće finansijske usluge.
Dok se banke kao takve verovatno nikada neće ugasiti, fizičke lokacije banaka vrlo brzo mogu da odu u zaborav. Skoro tri četvrtine milenijalsa sa bankovnim računom posećuje filijale jednom mesečno ili ređe, prema podacima BI Intelidžensa. Nešto manje od 40 odsto milenijalsa ne posećuje filijale uopšte.
Markirane torbe
Prodaja dizajnerskih torbi je takođe u padu. Brendovi kao što su Michael Kors i Kate Spade su prinuđeni da prodaju torbe sa ogromnim popustima jer milenijalsi gube interes i nemaju novac koji će trošiti na skupe torbe. Na određeni način, megapopularnost brenda utiče na njegovo kretanje nizbrdo.
Široka popularnost je „poljubac smrti za trendi modne brendove, posebno one koji su pozicionirani za prodaju mlađim potrošačima“, kako je napisao Robin Luis na svom blogu, ekspert ove industrije.
Fudbal
Prisustvo školskim fudbalskim utakmicama i gledanje NFL utakmica se u skorije vreme smanjilo.
Analitičari kažu da ovaj pad može biti vezan za mnoge stvari – izbori 2016. u SAD-u, protesti igrača NFL-a ili jednostavno fudbal više nije zanimljiv.
Ipak, postoji jedno objašnjenje koje ima direktne veze sa milenijalsima. Oni često nemaju televizor, pa gledaju utakmicu u grupama i se jednostavno informišu putem telefona.
Ulje
Koncepcija industrije ulja kod milenijalsa je da se u ovoj industriji moraš boriti.
14 odsto milenijalsa kaže da ne želi da radi u industriji ulja i gasa zbog negativne slike koju nose. Skorašnje istraživanje EY kompanije došlo je razloga da milenijalsi „dovode u pitanje dugovečnost industrije – vide karijeru u ovoj industriji kao nestabilnu, tešku, opasnu i štetnu za društvo“.
Tinejdžeri su čak više kritički nastrojeni, gde dvoje od troje kaže da industrija ulja i gasa samo izaziva probleme umesto da ih rešava.