ZAŠTO SU DIJAMANTI PRESKUPI: Žene su "pale" na najbolji marketinški trik ikada
Jeste li se ikada zapitali zašto su dijamanti ekstremno skupi? To je dugo čuvana tajna ove industrije, njene strategije i marketinga.
Da li volimo dijamante ili nam je rečeno da ih volimo?
Prstenje sa dijamantima je simbol vereničkog čina u SAD. Tradicija prstena sa dijamantom pokrenuta je u prošlom veku. Ranije, prstenje kojim su muškarci verili svoje izabranice nije nužno uključivalo dijamant na sebi.
Jedna kompanija je radila na tome da dijamanti postanu neizostavni. Njih je prepala konkurencija iz Južne Amerike, gde je najednom otkriveno veliko nalazište dijamanta. Dijamanti su, do tada, bili retki. Tada je pretilo pojeftinjenje, jer odjednom više nisu bili toliko ekskluzivni.
Strateško dizanje cene
Ozbiljna strategija kartela "De Beers" bila je zasnovana na tom da puštaju mali broj dijamanata u promet.
Stoga su procenjivali broj brakova koji se godišnje sklapa u SAD i u promet stavljali toliko dijamantskog prstenja.
"De Beers" je kontrolisao 90 procenata proizvodnje dijamanata skoro ceo 20.vek tako da su mogli da ograničavaju proizvodnju i da im dižu cenu.
Marketing je bio jak. Plaćali su mnogo novca da dijamante ubace u filmove o kradljivcima, čak i da se o njima peva (Merlin Monro – "Dijamanti su ženini najbolji prijatelji"), i da ih žene sve više i više žele.
Dijamanti nisu toliko vredni
Ekspert za dijamante, Ira Vajzman, kaže da dijamanti i nisu neka investicija za proizvođača:
- To je proizvod kao i svaki drugi, kaže ona.
Stvarna vrednost se vidi kada kupljeni dijamant preprodate – u zlatarama će vam dati tek oko 30 odsto plaćene vrednosti.
Dakle, industrija dijamanata je manipulativna i dobro kontrolisana. Oni su podigli cene ograničavanjem proizvodnje, a vrlo dobro znaju pravu vrednost.
Dijamante prodaje to što ih ne poseduje mnogo ljudi, i to što su ljudi iz ove grane vešto stvorili privid – da ih je jako teško dobiti i posedovati.
Uspeli su.
Krvavi dijamanti
Još jedan razlog da ne ludite za dijamantima je što ljudi "ginu" zbog njih.
Krvavi dijamant je izraz koji se koristi za dijamante koji se iskopavaju u ratnim zonama i čijom se prodajom finansiraju ratovi. Takvi su slučajevi najčešći u Africi, gde se nalaze dve trećine svetskih nalazišta dijamanata.