IZAZOV 2016: Održan forum komunikacionih lidera
U prisustvu više od 200 stručnjaka iz oblasti marketinga i komunikacija, iz više od 65 agencija i 58 kompanija iz celog regiona, uspešno je održan drugi regionalni forum komunikacionih lidera – IZAZOV 2016, u organizaciji portala Marketing mreža.
Kroz interaktivan sadržaj, učesnici su imali prilike da definišu najveće izazove sa kojima će se struka suočiti u ovoj godini.
„Izuzetno smo zadovoljni što je drugi po redu forum IZAZOV 2016 naišao na ovakav odziv stručnjaka, što samo potvrđuje koliko nam je razvoj i unapređenje struke i stanja na tržištu svima važno. Često govorimo o izazovima koji nas očekuju u industriji komunikacija i marketinga, a na forumu smo imali prilike da zajedno diskutujemo o tendencijama i načinima da se izazovi uspešno prevaziđu", istakla je Ivana Parčetić Mitić, osnivač i rednica portala Marketing mreža.
Ovu godinu obeležiće pet ključnih trendova
Moderator panela "Šta je u trendu, a šta ne, pitali smo mašinu, ona zna sve!" i kreativni direktor agencije Leo Burnett, Anja Radulović istakla je tokom panela da će advertajzing industriju u 2016. godini obeležiti pet ključnih trendova - branded content, mobilni marketing, realtime marketing, trend "povratka kući, porodici i vrednostima", kao i integracija tradicionalnog i digitalnog marketinga.
Tokom regionalnog panela u kome su učestvovali predstavnici šest država iz regiona (Srbija, Slovenija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Makedonija, Crna Gora) zaključeno je da se suočavamo sa značajnim promenama u konzumaciji medija, što stavlja pred celu industriju u regionu zadatak da se puno brže prilagodi.
Podsticaj dijaloga
Poseban segment foruma bio je posvećen podsticanju dijaloga između agencija i kompanija, kroz različite tipove interaktivnih radionica.
Učesnici panela na temu "Kvaka 22 – strategija ili/i ideja" složili su se da pitanje važnosti strategije zapravo više nije pitanje, da je ‘kreativa bez strategije samo improvizacija’, ali i da danas nema prostora za improvizaciju.
"Međutim, ono što jeste pitanje danas je poštovanje strateškog planiranja kao usluge u advertajzingu. Šta to tačno znači? Insistiranje na konzistentnoj komunikaciji brendova, koja podrazumeva promišljeno i jednoumno utiranje puta brendu, a napuštanje taktičkog pristupa kao opšteg manira. Ovakav stav podrazumeva veće angažovanje naše advertajzing zajednice", rekla je Katarina Pribićević, moderator panela i Strategic Planning Director u agenciji McCann Beograd.
Pored toga, bilo je predstavljeno i najnovije istraživanje stanja struke u regionu, koje su zajedno realizovali Marketing mreža i istraživačka agencija MASMI, a prvi put na jednom ovakvom događaju bio je organizovan i kreativan teambuilding na temu odnosa kompanije i agencije.
Forum IZAZOV 2016 podržale su agencije Pioniri Communications, Ovation BBDO, Headline, M2Communications, MASMI Beograd, BeoExpo System, TAG Media, Homepage i DPC Group. Kompanija HEINEKEN Srbija ovogodišnji je prijatelj foruma.