MEĐUNARODNI TURNIR: Fudbal za prijateljstvo četvrti put
Broj zemalja učesnica porastao sa 24 na 32.
Kompanija Gazprom, zvanični partner UEFA Lige šampiona, danas je objavila početak četvrte sezone dečijeg Međunarodnog projekta „Fudbal za prijateljstvo“!
Ovaj jedinstveni projekat se geografski širi iz godine u godinu. Ove sezone „Fudbal za prijateljstvo“ će po prvi put imati zemlje-učesnice iz Afrike i Južne Amerike. Broj azijskih zemalja-učesnica se takođe povećao. U odnosu na prošlu godinu, broj zemalja porastao je sa 24 na 32, što predstavlja povećanje za četiri puta u poređenju sa samim početkom projekta 2013. godine.
Nekoliko tradicionalnih događaja će biti održano u programu aktuelne sezone projekta: „Međunarodni Dan fudbala i prijateljstva“ je planiran za 25. april u svim zemljama-učesnicama, dok će „Međunarodni turnir u uličnom fudbalu“ pri Međunarodnom Dečijem Forumu „Fudbal za prijateljstvo“ biti priređen 27. i 28. maja biti organizovan u Milanu. Ključni događaj Foruma „Fudbal za prijateljstvo“ biće dodela specijalnog trofeja – „Kupa devet vrednosti“ – koji će primiti jedan od vodećih svetskih fudbalskih klubova koji su pokazali najveće zalaganje za vrednosti projekta. Na kraju Foruma, učesnici će prisustvovati finalnoj utakmici UEFA Lige šampiona 2016. u Milanu, na stadionu „Đuzepe Meaca“ („San Siro“).
Tim povodom, juče je održana otvorena konferencija na kojoj su na pitanja koja su stizala putem interneta odgovarali ambasador projekta, Franc Bekenbauer i Vjačeslav Krupenjkov, generalni direktor kompanije Gazprom Germania.
Pitanje je postavio i Sava Avramovski, član mlađih pionira Crvene zvezde, koji će zajedno sa svojim drugovima učestvovati na turniru u Milanu.
- Kako je poslovna sredina reagovala na angažman kompanije Gazprom na realizaciji projekta „Fudbal za prijateljstvo“ i dosadašnje postignute rezultate? - bilo je pitanje našeg mladog fudbalera.
Odgovor je dobio od Vjačeslava Krupenjkova.
- Isprva, poslovna sredina je na naš projekat gledala sa dosta čuđenja i nerazumevanja, zbog čega bi takav angažman - pored našeg postojećeg partnerstva sa UEFA Ligom šampiona – bio potreban. Danas, posle tri godine njegovog održavanja, stavovi i mišljenja su potpuno promenjeni u smislu najpozitivnijih i pohvalnih ocena i komentara. Po meni, ovaj projekat ima izuzetnu iskonski fudbalski značaj, uz druženje dece i sve druge prateće vrednosti koje promoviše – i mi u kompaniji Gazprom ga ne posmatramo samo kao našu promociju. Štaviše, centralna manifestacija koju smo prošle godine održali ispred Brandeburške kapije u Berlinu bila je značajno više impresivna nego samo finale Lige šampiona. Imali smo sjajnu saradnju i podršku od strane svih relevantnih institucija, na čelu sa FIFA I UEFA, i očekujem da će ovogodišnje izdanje „Fudbala za prijateljstvo“ u Milanu biti još uspešnije i impresivnije, uz aktivno učešće dece iz čak 32 zemlje sveta! - zaključio je direktor Krupenjkov.