Preokret u poslovanju Železnica Srbije
LAJKOVAC - Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović je, čestitajući Dan železničara Srbije, povodom 130 godina postojanja, najavila da će u naredne tri godine biti rekonstruisano više od 400 km pruga, da će se graditi nove pruge i uskoro reformisati preduzeće Železnice Srbije.
"Čestitam železničarima njihov dan sa porukom da će Vlada naročitu pažnju posvetiti razvoju saobraćaja", rekla je Mihajlović.
Ona je prilikom obilaska radova na obnovi dela barske pruge od Lazarevca do Lajkovca u dužini od 1,4 kilometra koja je oštećena u majskim poplavama i koja će biti otvorena za saobraćaj 1.oktobra, rekla da će Vlada pomoći rukovodstvu Železnica u rešavanju svih problema i najavila prekretnicu u poslovanju tog preduzeća.
Ona je istakla da ne želi više da se priča o tome kako vozovi idu brzinom 42 km na sat i koliko su stare pruge i vagoni, već o tome kako će se ubrzati postojeći projekti i realizacija odobrenih kredita i pokrenuti novi. Prema njenim rečima, vrednost projekata na Železnici trenutno iznosi više od 1,2 milijarde evra i u narednom periodu će biti ubrzani odobreni krediti Češke, Rusije, Evropske banke za obnovu i razvoj i drugih.
Na pitanje novinara kada će biti izabrana generalni direktor Železnica Srbije ona je rekla da će Vlada odlučiti o tome kako će biti izabran, da li putem konkursa ili ne, ali da je važno da do tada srpske Železnice funkcionišu.
Mihajlović je kazala da će sutra delegacija ruskih železnica posetiti Beograd i da će se razgovarati o početku radova na šest deonica Koridora 10 predviđenih Aneksom 2 ugovora.
Na pitanje da li će biti ukinute subvencije Železnicama Srbije potpredsednica Vlade je rekla da skoro sve železnice u regionu dobijaju subvencije i da je važnije da se od tih subvencija vide rezultati.
Mihajlović je, takođe, istakla da su Železnice Srbije spremne za transport uglja za predstojeću zimsku sezonu.
Predsednik Skupštine Železnice Srbije Zoran Anđelković je izjavio da bi barska pruga, koja je u prekidu od majskih poplava, trebalo da bude osposobljena za saobraćaj do Požege već početkom sledeće godine.
On je kazao da bi Železnice Srbije trebalo da budu reformisane već u narednoj godini i u skladu sa tim započnu poslovanje sa dva posebna preduzeća za infrastrukturu i drugo za prevoz robe i putnika. Takvo poslovanje Železnica Srbije bilo bi transparentnije, dodao je Anđelković, istakavši da je cilj srpskih železnica da uopšte ne koriste subvencije, poput evropskih železnica.
Anđelković je objasnio da bi to značilo za srpske železnice da država ima obavezu finansiranja javnog prevoza na onim prugama gde je to potrebno, a pitanje ulaganja u železničku infrastrukturu, da se tretira isto kao održavanje puteva. Anđelković je najavio da bi do kraja ove godine Železnice trebalo da reformišu svoja zavisna preduzeća poput Žeotursa, Negakola, Fulprotekta, Odrzavanje želzničkih zgrada.