Mundijal - marketing borba rivalskih kompanija
Zvanični sponzori SP u Brazilu u boljoj su poziciji, kada je marketing u pitanju, od svojih konkurenata. Zato konkurenti ovih kompanija smišljaju kreativne načine kako da iskoriste fudbalsku pozornicu na koju su uprte oči celog sveta.
Nike, najveći rival Adidasa - zvaničnog sponzora prvenstva u Brazilu - je na primer morao da smisli novu strategiju pošto će tereni i lopte na prvenstvu biti Adidasovi. Zato je Najk odlučio da sponzoriše pojedinačne timove (pa i domaćina - Brazil), ali i da u svoju kampanju uključi najveće zvezde među fudbalerima. Tako će Najk sponzorisati Kristijana Ronalda, Žerarda Pikea, Vejna Runija, Andresa Injestu, Nejmara i Zlatana Ibrahimovića, a Adidas “samo” igrače koji su po popularnosti malo niže kotirani od njih – Lajonela Mesija, Fernanda Toresa i Ikera Kasiljasa, prenosi BiF.rs
Slična je situacija i sa tehnološkim kompanijama. Dok je Samsung zvanični sponzor prvenstva, njegov rival Apple se dosetio da pomoću fudbala izreklamira svoju kupovinu Bitsa (Beats Electronics), proizvođača slušalica i servisa za striming muzike. Tako je nastala reklama koja važi za najbolji reklamni spot sa svetskih prvenstava ikad.
Coca-cola i dalje tvrdi da nije zabrinuta zbog marketinških aktivnosti svog konkurenta Pepsija, koji je ranije ove godine objavio reklamu sa najpoznatijim svetskim fudbalerima snimljenu u Brazilu, koja nema direktne veze sa ovim prvenstvom ali svima je jasno da aludira na isto.