OTKRIJTE: Ko stoji iza klikova?
Kog su uzrasta korisnici koji klikću na onlajn reklame? Kog nivoa obrazovanja? Da li su to više žene ili muškarci? Odgovori na ova pitanja variraju` u odnosu na zemlju koja se posmatra. Saznajte više o ovoj analizi tako što ćete skinuti najnoviji izveštaj kompanije Gemius.
Beograd, 30.mart 2015.godine
Izveštaj je dostupan na adresi https://files.gemius.pl/Reports/2015/gemiusAdMonitor_soc-dem_plus i prezentuje socio-demografske profile internet korisnika koji generišu prikazivanje oglasa onlajn, kao i onih koji ne klikću. Analiza identifikuje tržišta sa najvećim udelom klikova na reklame I tržišta sa najvećom stopom kliktanja (CTR). Pokrivene su zemlje centralne i istočne Evrope – Srbija, Hrvatska, Rumunija, Bugarska, Slovenija, Mađarska, Ukrajina, Poljska, Estonija, Letonija, Litvanija I Češka republika.
Zapaženo je da u Srbiji i Hrvatskoj muškarci, u odnosu na žene, radije kliknu na oglas (55% - 45%). Međutim, situacija je sasvim suprotna u Estoniji i Ukrajini, gde žene konstituišu preko polovine internet publike koja generiše klikove na banere.
Slične razlike primećene su u pogledu uzrasta. Na primer, u grupi onih koji kliknu na reklamu, udeo 16-24 je najveći u Ukrajini (27%) i Rumuniji (26%), a najmanji u Hrvatskoj (8%).
Što se tiče nivoa obrazovanja, struktura populacije koja “otvara” reklame je slična u svim analiziranim zemljama. Većina tvrdi da ima srednjoškolsko obrazovanje ili nezavršenu srednju školu.
Podaci su uzeti iz gemiusAdmonitor-a, izveštaja o najpopularnijim oglasnim formatima, industrijama koje generišu najviše onlajn reklama i trendovima mobilnog oglašavanja, između ostalog. Takođe, izveštaj je baziran na analizi onlajn oglasnih kampanja (gemiusDirectEffect), kao i na podacima dobijenim iz alata za upravljanje oglasnim prostorom (AdOcean). Studija uključuje 13 zemalja istočne i centralne Evrope.