Parfem određuje vašu starost
Ne možte izaći u grad, a da prethodno ne stavite parfem? Ništa čudno, neka istraživanja otkrivaju kako nas parfem zaista može prolepšati, a ugodan miris, prema rezultatima istraživanja, žensko lice čini privlačnijim.
Žensko lice postaje privlačnije ako je prisutan ugodan miris, navode naučnici u novom istraživanju i tvrde kako mirisi mogu promeniti način na koji poimamo atraktivnost i način na koji gledamo jedni druge. Učinak ugodnih mirisa i parfema ogleda se u tome da osobu koja lepo miriše percipiramo kao privlačniju.
Privlačnost lica i ugodniji mirisi integrišu se u jednu zajedničku emocionalnu evaluaciju. To ipak može ukazivati na zajedničko mesto neuralne obrade u mozgu.
Parfemi i mirisni proizvodi vekovima su se koristili kao način za poboljšanje celokupnog izgleda, a prethodne studije su pokazale kako percepcija privlačnosti lica može biti pod uticajem ugodnih i neugodnih mirisa. Međutim, sve do sada nije bilo poznato utiču li mirisi na stvarnu vizualnu percepciju lica ili na način kako su lica emocionalno ocenjena u mozgu. Studija se bazirala na principu da ocenjivanje atraktivnosti i uključuje dve različite perceptivne metode obrade: atraktivnost se smatra kao emocionalni proces dok se za procenjivanje starosti smatra kako je kognitivan proces odnosno racionalan. To upućuje na zaključak da mirisni i vizualni znakovi samostalno utiču na ocenu privlačnosti lica.
Vizualni znakovi starosti, poput bora i pega na licu, logično su povezani s percepcijom starije osobe, međutim mirisi imaju mešoviti učinak. Pa tako percepcija starosti pod snažnim uticajem ugodnog mirisa čini da starija lica izgledaju starije a mlađe lica izgledaju mlađe. Taj učinak je oslabljen u prisutnosti neugodnih mirisa pa se u tom slučaju mlađim i starijim licima određuje slična starost.
U istraživanju koja je objavljeno u časopisu Plos One učestvovalo je 18 osoba od čega su trećina bile žene, a učesnici su zamoljeni da ocene privlačnost i starost osam ženskih lica na fotografijama. Tokom ocenjivanja fotografija u prostoriju su puštani različiti mirisi– neugodan miris ribljeg ulja te ugodan miris ruže. Ispitanici su određivali starost žena na fotografijama, privlačnost i ugodnost ispuštenih mirisa. Rezultati su pokazali kako ugodni mirisi jako utiču na ocenjivanje privlačnosti lica.
(Tportal)