Pokretne, privremene - nove radnje osvajaju Francusku
Iako su klasične prodavnice koje robu izlažu u izlogu i dalje omiljeno mesto kupovine Francuza, radnje nove generacije, takozvane pop-up prodavnice, postepeno osvajaju francuske kupce.
Oko 82 odsto Francuza i dalje kupuje u klasičnom tipu prodavnica, međutim, 14 odsto francuskih kupaca prošle godine je obavilo kupovinu u sve popularnijim privremnim radnjama koje se otvaraju na prometnim lokacijama, pokazala je anketa konsultantske kuće za ispitivanje javnog mnjenja, Ipsos.
"Inicijativa otvaranja novog tipa prodavnica još je u začetku u Francuskoj, ali ona odgovara novim očekivanjima potrošača, najčešće urbanih sredina, koji su uvek otvoreni za novitete",objašnjavaju francuski marketinški stručnjaci, preneo je portal Montanj.
Prve takozvane "gerilske" prodavnice, koje iznenada niknu na prometnim mestima i posle kratkog vremena budu zatvorene, pojavile su se u Francuskoj pre četiri godine. Jednu od prvih radnji ovog tipa otvorila je 2011. japanska kompanija sportske odeće i opreme Uniklo. Za otvaranje gerilskih radnji posebno su zainteresovani čuveni brendovi.
Pored "gerilskih" radnji popularne su i pokretne, putujuće prodavnice, koje kupcima dolaze na noge umesto da potrošači odlaze u obilazak trgovina.
Pop-up prodaja postaje popularna i putem Interneta. Internet pop-up prodavnice "iskaču" s vremena na vreme i nude nove, zanimljive stvari i traju do isteka zaliha. Naručena roba se isporučuje u roku od 48 sati. Među prvima u Francuskoj, svoju robu na ovaj način plasirali su maloprodajni lanci Karfur i Kazino.
Veliki uspeh u Francuskoj postigli su prvo putujući restorani. Monopri je 2012. otvorio prvi pokretni restoran brze hrane, a nedavno je otvorio pokretnu prodavnicu za prodaju kozmetike i pružanje kozmetičkih usluga.
Poznati brend odeće H&M otvorio je u martu putujuću radnju, koja je kružila Parizom i prodavala uglavnom mušku kolekciju.
Analitičari za marketing objašnjavaju da je nova moda putujuće prodaje rođena u seoskim i palanačkim sredinama, kada su prodavci voća i povrća sa vozilima išli od kuće do kuće nudeći svoje proizvode.
Ovakav tip prodavnica otvara se na slobodnim lokacijama, ima ograničen period rada, najčešće oko mesec dana a uređene su na veoma kreativan način, pa privlače najzahtevnije posetioce. Prodaju stvari, koje su uglavnom ciljano kreirane, često prati program svečanih događaja.