PREUZIMAJU TRŽIŠTE: Kombinovani računari su smrt za tablet
Direktor "Epla" Tim Kuk je pre tri godine uporedio kombinovani računar tablet-laptop sa hipotetičnim uređajem koji bi bio mešavina frižidera i tostera: ta "frankenštajnska" naprava podjednako traljavo bi hladila hranu, koliko bi je traljavo i pekla.
Ipak, upravo takvi hibridi tableta i laptopa, koji kombinuju prenosivost i korist ekrana osetljivih na dodir što ima tablet, sa sposobnostima PC-ja, na putu da postanu najbrže rastuća kategorija računara.
Očekuje se da se ove godine upetostruči isporuka takozvanih uređaja "dva u jedan", kao što su "Majkrosoftov" "Surface Pro 3" i "Lenovo Yoga 3 Pro".
Taj rast je delom posledica mogućnosti priključenja tastatura ili toga što ti uređajiu imaju preklopive tastature, a imaju i moćniji hardver, kao što je Intelov mikroprocesor "Core M" koji tanjim uređajima nalik tabletu, daje brzinu laptopa srednje kategorije.
Prodaja tableta - velikih staklenih ploča koje se koriste uglavnom za igre, čitanje pošte i gledanje videa, počela je da opada, za sada za osam odsto, dok je "Eplov" model "iPad busineš" u poslednjem kvartalu opao za 18 odsto što mu je šesti uzastopni kvartal opadanja prodaje.
Uporedo jača prodaja "fableta" - kombinacije telefona i tableta, s velikim ekranima dijagonale od pet inča. Dok je prvenac u tome, "Dell", odustao od svog modela iz 2010, godine "Dell Streak", veliki ekran je sada norma, na šta ukazuju Samsungov "Galaxy" i novi "Eplovi" "iPhone 6" i "6 Plus".
Uporedo je softver, kakav je "Majkrosoftov" "Word", za obradu teksta, prekrojen da radi na nizu uređaja jer ih poslovni korisnici imaju po nekolikoi različitih. "Samsung" je čak uspeo da ojača smartfoun toliko da postane osnovna alatka za poslovne ljude.
Tako su "fableti" nagrizli tržište tableta sa ekranima od sedam i osam inča, kakav je "iPad Mini".
Ipak, "fableti" nisu načeli tražnju za većim tabletima, od 10 inča čiji vlasnici imaju drugi problem: da pređu na novije, bolje verzije.
Problem tableta je što su uvek bili skupi: "Eplov" "iPad Air 2", sa vezama za Wi-Fi i mobilne mreže, ali sa samo 16GB memorije, košta 629 dolara. Kada već ulože toliko, kupci ih koriste čak i po pet-šest godina, pre no što pređu na bolji, noviji model.
Ipak, tableti neće tek tako nestati s lica Zemlje. Intel računa da će ih biti sve više, ali u komercijalne svrhe - kao uređaji u prodavnicama i oprema u fabrikama.