Trupa Akrama Kana večeras na 11. BFI
BEOGRAD - Na 11. Beogradskom festivalu igre večeras u “Sava centru” gostovaće plesna kompanija Akrama Kana sa svojom najnovijom predstavom "U Igorovim mislima", vezana za stogodišnjicu čuvenog baleta "Posvećenje proleća" Igora Stravinskog.
Sa turneje po Francuskoj, na 11. BFI stigla je trupa Akarama Kana, sa svojom najnovijom produkcijom sa kojom gostuje širom sveta i na scenama u Britaniji predvođena direktorom trenažnog procesa Mavinom Kuom, igračem koji je zadužen za rad trupe, nekadašnjim Kanovim partnerom na sceni. Zbog obaveza, sam Kan nije doputovao u Beograd.
Direktor britanskog saveta Toni O'Brajan istakao je da su Kan i njegova kompanija ono najbolje u britanskoj igri, da pomeraju granice igre što se najbolje videlo na Olimpijskim igrama 2012. godine u Londonu gde su se pojavili.
"On je umetnik koji svakako pomera granice ali ovim nastupom na Olimpijskim igrama uradio je nešto više za umetnost igre, kreira na poseban način i ima poseban kreativni jezik, njegova kompanija ostvaruje put prelazeći granice kako bi kreirala posebne umetničke mostove", rekao je OBrajan.
Njegova misija je da proizvodi smišljene, provokativne i ambiciozne plesne produkcije za međunarodnu scenu što je negde i misija BFI, rekao je on i dodao da Britanski savet uvek promoviše inovacije u umetnosti jer smatra da zajednički projekti doprinose razvoju umetnosti, razumevanju kultura dve ili više zemalja.
"Britanski savet ima dugu i snažnu saradnju sa kompanijom Akrama Kana i veoma smo ponosni što smo deo projekta njihovog gostovanja u okviru 11. BFI", istakao je OBrajan.
Centralni lik plesne predstave koju će kompanija izvesti u Sava centru je glumica Ketrin Šaop, narator bez reči koji vodi kroz predstavu inspirisanu muzikom Stravinskog.
Plesna predstava je nastala po porudžbini, povodom stogodišnjice od prvog izvođenja baleta "Posvećenje proleća" Stravinskog. Kan je prihvatio izazov, počeo je da otkriva Stravinskog kroz muziku i njegove misli, zajedno sa tri savremena kompozitora pokušao je da otkrije šta je bilo u njegovoj glavi kada je kreirao svoja velika dela, ispričala je Šaop, saradnica i prijateljica Kana.
Ona je kazala da je predstava pokušaj da se otkrije mit kroz novi ritam i pokrete tela, da se prodre u nečije misli, predstava na mnogostruki način spaja pokret i apstrakciju.
Kan je sposoban da iznenadi, njegovo delo je višeslojno i različito, to je fantastična mašta i publika može beskrajno da uživa i otkriva predstavu, prema rečima saradnika, a u trupi su svi izučavali različite forme indijske klasične igre, koji su svi različiti.
"Naš rad je specifičan, izučava se i najmanji gest, detalj, sve dok se on ne izradi i postane akcija", ispričao je Ku, koji je pre 20 godina igrao sa Kanom, danas jednim od najpriznatijih koreografa u Britaniji, rođenom u Londonu u porodici poreklom iz Bangladeša.
Kan je devedesetih počeo da stvara svoje prve samostalne predstave, pođednako posvećen klasičnom katak repertoaru i modernom izrazu. Sopstvenu kompaniju osnovao je 2000. godine, kao svojevrsnu platformu za inovacije i mogućnost sve raznovrsnije saradnje sa umetnicima drugih disciplina, od pozorišta, filma i muzike, do književnosti i vizuelnih umetnosti.