BORBA PROTIV LAŽNIH VESTI: Fejsbuk odustao od CRVENIH ZASTAVICA, ali ima još bolje ORUŽJE! (FOTO)
Istraživanje dalo nove putokaze!
Najpopularnija društvena mreža, Fejsbuk, nastavlja svoju borbu protiv lažnih vesti koje se objavljuju na ovoj platformi, i to, paradoksalno, tako što ukica upotrebu upozoravajućih ikonica kraj vesti za koje se sumnja da su lažne.
Razlog za ovo jesu rezultati istraživanja koji su pokazali da to ne pomaže u sprečavanju širenja dezinformacija. Društvena mreža je objavila prošle godine da će dodavati "crvenu zastavicu", simbol koji treba da označi članke za koje se sumnja da su lažne vesti. Ipak, sada će ove znakove upozorenja povući iz upotrebe pošto je utvrđeno da tako jaka obeležja mogu da "ukorene duboka uverenja", javlja Mirror.
Policija uputila molbu vlasnicima novih MOBILNIH TELEFONA: "Zbog ovoga nas svi zovu na Badnje veče!"
Fejsbukov menadžer Tesa Lajons rekla je da je ova mera imala "obrnut efekat od onog koji je trebalo da ima".
pic.twitter.com/Uly31KWKg4— FikoR (@FikoR87) December 25, 2017
U buduće biće korišćeni "povezani članci", koji treba da omoguće čitaocima da dođu do šireg uvida u temu, i lakše razdvoje lažne informacije od istinitih.
- "Povezani članci" su dizajnirani tako da daju širi kontekst, a naši istraživači otkrili su da je to efektniji put da pomognemo ljudima da dođu do činjenica. Zaista se pokazalo da, kada pokažemo "povezane članke" pokraj lažne vesti, da se broj šerova smanjuje, i da je manji nego kada je kraj članka "crvena zastavica" - objasnila je Lajons.
Fejsbuk je u poslednje vreme, kao i Tviter i Gugl, bio na meti kritika zbog profitiranja od sadržaja sa puno mržnje na njihovim platformama i nedovoljno efikasnog uklanjanja uvredljivog sadržaja. Najpopularnija društvena mreža takođe je optužena da nije učinila ništa da bi istražila rusku propagandu i lažne profile, što je od nje tražilo više institucija.
- Lažne vesti potkopavaju unikatnu vrednost koju Fejsbuk nudi: mogućnost da se povežete sa porodicom i prijateljima na smislen način. To je glavni razlog zašto tragamo za boljom tehnologijom i za još ljudi koji bi mogli da pomognu u širenju lažnih informacija. U globalu, napredujemo u tome. Naše mere kojima se trudimo da označimo lažne vesti čine da se njihovo širenje smanji za čitavih 80 posto - kaže Lajons.
Da podsetimo, Fejsbuk je mogućnost prijavljivanja lažnih vesti i označavanja "crvenom zastavicom" korisnicima omogućio krajem prošle, 2016. godine. Velika prašina oko lažnih vesti digla se nakon predsedničkih izbora u Americi, kada su lažne vesti imale velikog uticaja u kampanji. Američke agencije i dalje istražuju uticaj ruskog uticaja na ishod izobora, koji je navodno izvršen upravo putem lažnih vesti na Fejsbuku. Fejsbuk je objavio da je oko 126 miliona Amerikanaca videlo sadržaj postovan od strane agenata iz Rusije, tokom prethodne dve godine.