НАЈНАПРЕДНИЈИ МЕРЦЕДЕС свих времена! Мерцедес-Бенз представио нову С-класу
Може се доживети свим чулима – видом, осећајем, слухом и мирисом, нудећи бројне иновације у областима помоћи при вожњи, безбедности и интеракције.
С-Класа представља фасцинацију марке Мерцедес-Бенз: легендарна и традиционална инжењерска стручност дефинише луксузни сегмент у аутомобилској индустрији. Нова С-Класа може се доживети свим чулима – видом, осећајем, слухом и мирисом, нудећи бројне иновације у областима помоћи при вожњи, безбедности и интеракције.
Мерцедес-Бенз С-Класа следи дугу традицију која се протеже све до зачетка Мерцедес марке, почетком 20. века. Сваки модел је пресудно утицао на аутомобилски инжењеринг своје ере. Много пре званичне ознаке С-Класе, модели у пословној и луксузној класи били су главни елемент портфолија компаније са седиштем у Стутгарту и увек су били синоним за луксуз, удобност, сигурност и модеран начин живота. Континуирано порекло С-Класе започиње моделом 220 (В 187) из 1951. године, а ознака "С-Класа" званично је уведена са серијом 116 из 1972. године.
Нова генерације С-Класе долази као оличење аутомобила који поставља мерила технологије, луксуза, угодности и дизајна. Мерцедес пре свега истиче другу генерацију MBUX система (Мерцедес-Бенз Усер Experience) који дебитује у новој С-Класи. Још једна прекретница је интерфејс између возача, путника и возила: са до пет екрана у возилу, неки са ОЛЕД технологијом. Притиском на дугме, нови 3Д екран управљачког програма по први пут омогућава просторну перцепцију сцене са стварним 3Д ефектом. Једнако импресивна карактеристика је велики хеад-уп дисплеј са садржајем проширене стварности (аугментед reality). На пример, приликом кретања, анимиране стрелице за искључење се виртуелно и прецизно пројектују на коловозну траку.
Користећи камере на горњој контролној табли и алгоритме за учење, MBUX Интериор Assist препознаје и предвиђа намјере путника. То чини тумачењем праваца главе, покрета руку и говора тела, а одговара одговарајућим функцијама возила. На пример, ако возач погледа преко рамена према задњем стаклу, Интериор Assist аутоматски отвара завесу задњег прозора.
Активно амбијентално осветљење (опционо доступно) допуњује амбијентално осветљење (стандардна опрема) додатним слојем светлости. Са око 250 ЛЕД светала, активно амбијентално осветљење је интергисано у систем помоћи при вожњи, и може визуелно да појача његова упозорења. Додатно, могуће су повратне информације када се, на пример, користи систем за контролу климе или 'Hey Мерцедес' гласовни асистент.
Најновија генерација пакета помоћи при вожњи (Дривинг Assistance Пацкаге) има нове и бројне унапређене функције. Један пример је паметно поштовање ограничења брзине. Нови приказ помоћи на екрану возача јасно приказује преко целог екрана принцип рада система помоћи у вожњи.
Током јаких фронталних судара, задњи зрачни јастук (опционо досупан за С-Класу са дужим међуосовинским размаком) може знатно смањити оптерећење које делује на подручје главе и врата путника на задњим седиштима. Предњи зрачни јастук са задње стране седишта поставља се посебено нежно захваљујући својој иновативној конструкцији која користи цевасту структуру.
Захваљујући управљању задњом осовином (опционо), С-Класа је управљива као и компактни аутомобил у граду. Угао управљања на задњој осовини је до десет степени. Круг заокрета смањен је до 2 метара.
Више од 50 електронских компоненти у новој С-Класи може се ажурирати новим софтвером бежичним путем (“over-the-air” ОТА). Ту спада читав инфотејмент систем MBUX, дисплеј возача и МУЛТИЛЕД и ДИГИТАЛ LIGHT системи осветљења. Ова технологија штеди време купаца, јер он/она не мора да посети сервис у ту сврху. Поред тога, возило остаје ажурирано и опремљено најновијим функцијама током свог животног вијека. Експлицитан пристанак купаца је увек предуслов за ОТА ажурирања.
Када прети бочни ударац другим возилом, каросерија возила се може подићи захваљујући Е-АЦТИВЕ BODY ЦОНТРОЛ систему ослањања (опционо) у року од неколико десетинки. Ово је нова функција ПРЕ-САФЕ® Импулсе Сиде: може да смањи оптерећења која дјелују на путнике јер усмерава силе удара ка посебно отпорним конструкцијама у доњем делу возила.
Очекује се да ће од друге половине 2021.године, С-Класа моћи да се вози у условно аутоматизованом режиму са новом функцијом ДРИВЕ ПИЛОТ (опционо доступна), у ситуацијама када је густина саобраћаја велика или на одговарајућим деоницама пута у Немачкој. На тај начин смањује се оптерећење возача, а омогућава им се да се баве секундарним активностима као што су претраживање интернета или проверањање имејла, добијајући тако додатно време.
Револуционална технологија фарова ДИГИТАЛ LIGHT (доступно опционо) омогућава потпуно нове функције, као што су пројекција симбола упозорења на пут испред. У сваком фару, ДИГИТАЛ LIGHT има свјетлосни модул са три екстремно моћне ЛЕД диоде, са светлошћу која се прелама и усмерава до 1,3 милиона микро огледала. Резолуција је, према томе, већа од 2,6 милиона пиксела по возилу.
Са Цд у исносу од 0,22, С-Класа је један од најаеродинамичнијих аутомобила на свету, посебно у сегменту луксузних лимузина. Иако се фронтална површина (А) нове С-класе незнатно повећала на 2,5 квадратних метара, коефицијент отпора је још више смањен у поређењу са претходним моделом. Производ Цд и А је 0,56 квадратних метара, што је 200 квадратних цм мање у односу на претходни модел.
Аеродинамичке мере које утичу на каросерију, доњи дио и одвојиве делове омогућавају добре резултате у аеротунелу и у стварном раду. Опсежне симулације протока зрака већ су изведене помоћу рачунарских кластера високих перформанси током ране фазе развоја.
С-Класа је такође постигла даља побољшања у аероакустици. Претходна генерација се већ истакла веома високим нивоом удобности и смањења буке у унутрашњости. Нови модел је још тиши. Висока крутост каросерије пружа основу за изванредну удобност уз смањење буке и вибрација, а то је побољшано финим подешавањем. На пример, отвори за кабловске уводнице у заштитном зиду имају двоструке заптивке.
Да би се постигао звук мотора који се у унутрашњости доживљава префињено и ненаметљиво, изолација заштитног зида проширена је на бочна подручја А-стубова и на под. Мерцедес-Бенз такођер први пут користи акустичну пену у одређеним деловима каросерије.
Мотори: више електрификације, већа ефикасност
Шестоцилиндрични редни бензински и дизел мотори у различитим излазним снагама су прве варијанте мотора за нову С-Класу. В8 мотор са интегрисаним покретачким генератором (ИСГ) и уграђеним електричним системом од 48 волти биће доступан ускоро. Плуг-ин хибрид са потпуно електричним дометом од око 100 километара следи 2021. године