БИЋЕ ИПАК НЕКИХ НОВИНА! Шта нас све чека на техничком прегледу од 5. јула?
Контрола техничке исправности аутомобила обављаће се све време под видео надзором са чак четири камере. То ће довести до строжег техничког прегледа и још већих гужви, оцењују контролори.
Дуго најављивани 5. јул 2021. године неће донети револуцију у саобраћају пошто се на техничким прегледима неће "падати" због непрописне количине издувних гасова или овалности кочница.
Али то не значи да за недељу дана неће бити одређених новина. Штавише, све што буде урађено на линији теничко прегледа биће покривено видео записом.
"Технички преглед обављаће се под видео назором са четири камере тако да ће се у сваком тренутку видети регистарске ознаке аутомобила. Такође, странка ће моћи све време да посматра технички преглед. Али странка не сме да се задржава на линији техничког прегледа. То значи да уколико странку усниме камере, линији техничког прегеледа прети прекршајна казна", наглашавају у Асоцијацији техничких прегледа.
Како кажу, то ће вероватно изазвати и одређене промене у начину прегледа возила који по важећем Прваилнику о техничком прегледу возила треба да траје пола сата за путничке аутомобиле.
"Радне операције ће вероватно трајати дуже. На пример, ако 20 минута тражимо број мотора који се не види јер је прљав остаће нам свега десетак минута за преглед. То значи, да ћемо морати да продужимо време трајања техничког прегледа што ће ланчано изазвати кашњења и приликом контоле наредних возила. Такође, још теже ће сад технички преглед пролазити возила која су оштећена јер се на видео надзору не може никако сакрити оштећења као што је можда могло на фотографијама", објашњавају у Асоцијацији техничких прегледа.
Гужве на линијама техничког прегледа створиће и чињеница да велики број њих још није испунио критеријуме за рад по правилнику.
"Око 450 од 1.300 линија техничког прегледа испуњава све критеријуме, а то значи да поседују и видео надзор са четири камере. Остали имају рок до 5. јула да се поднесу захтев да наставе са обављањем ове делатности и потом још шест месеци да се прилагоде прописима. Очекује се да између 800 и 1.000 линија техничког прегледа настави са радом", апострофирају у Асоцијацији техничких прегледа.
Још две године рок за набавку катализатора
Подсећања ради, власници возила која немају катализатор или емитују непрописну количину издувних гасовима имаће још две године да отклоне тај недостатак.
"Мерење емисије издувних гасова почиње 5. јула ове године, али сва возила која су први пут регистрована у Србији пре тог датума, и која су произведена са катализатором, а сада га немају, имаће рок до 5. Јула 2023. да га уграде", истакли су у Министарству саобраћаја.
Дакле, катализатор на возилу на техничком прегледу једино ће морати да имају власници возила који свог четвороточкаша региструју након 5. јула ове године. Исто тако овалност кочница неће се још две године узимати у обзир приликом регистрације возила.
"Овалност кочница ће се мерити, али неће утицати на оцену исправности возила још две године, до 5. јула 2023. године", истичу у Министарству саобраћаја.
Како смањити гужве на техничком прегледу?
У Асоцијацији истичу да би гужве на техничким прегледима могле да се смање уколико би се контрола исправности вршила по радним местима.
"Све линије техничког прегледа имају четири радна места. Прво је идентификација возила, друго дизалице, предњи трап, издувни гасови, треће систем кочница и четврто реглоскоп, светлосне групе...Када једно возило прође идентификацију и преглед дизалице и предњег трапа могло би наредно већ да дође на идентификацију. Тако би се убрзао цео процес и смањиле гужве", сматрају у Асоцијацији техничких прегледа.