Ево када ће електрични аутомобили постати ЈЕФТИНИЈИ од класичних! Брже него што очекујете!
Светла прогноза!
У овом тренутку електрични аутомобили чини тек 2,3 одсто глобалног возног парка. Међутим, њихов годишњи раст је последњих неколико година страховит. Од 2012. продаја електричних возила (ЕВ) расте по просечној годишњој стопи од чак 60 одсто, а рекорд у продаји је постигнут прошле године, када је широм света продато, по први пут, више од два милиона ЕВ.
Највеће светско тржиште је Кина, док је највећи удео електромобила у Норвешкој.
Експлозија у продаји се очекује током следеће године, када се тржишту, на коме тренутно владају Нисан Лиф и Теслини модели, придруже Опел Корса-е, Фолксваген ИД.3, Шкоду Цитигое иВ и Хонда е, модели за којима већ сада постоји велика потражња. Први прави електрични Фолксваген, ИД.3 је у прва 24 часа резервисало чак десет хиљада купаца.
Према анализи БНЕФ-а (Блоомберг New Energy Финанце), до 2040. око 57 одсто нових аутомобила имаће електрични погон. Овај модел важи за путничка, али и за лака комерцијална возила, попут Реноа EZ-Flex.
У БНЕФ-у претпостављају да је врхунац продаје путничких возила с моторима с унутрашњим сагоревањем иза нас. Ниже цене нових електричних возила (ИД.3 ће коштати мање од 30.000 евра, без субвенција) уз очекивано ниже трошкове одржавања ће убрзати "електричну причу", сматрају аналитичари.
Очекује да је у наредне две деценије скочити са прошлогодишња два милиона на 56 милиона 2040. године, док ће продаја модела са СУС моторима пасти са 85 милиона на 42 милиона.
АМЕРИ ОДЛЕПИЛИ: Продаје Yugo из 1988. године и тражи за њега 9.000 долара! Опис огласа НАСМЕЈАО СВЕ
ТРКА БОГОВА ДРУМА! На црти су ЈУГИЋ, СТОЈАДИН, РЕНО 4... која ЛЕГЕНДА ће победити? (ВИДЕО)
КРАЈ ПУТА ЗА ЈОШ ЈЕДАН МОДЕЛ! Мерцедес најавио ПРЕСТАНАК производње за још једну МОТО ЛЕГЕНДУ!
БНЕФ предвиђа и да би се већ 2025. због пада цена батерија, електровозила могла својом укупном ценом (куповина и трошкови одржавања) приближити класичним возилима, па чак била и јефтинији избор.
Очекује се да ће велики "електрични талас" кренути од флотне продаје, јер ће велике фирме најпре прихватити електрична возила.
Очекује се и да ће број возила, чији су власници приватна лица, полако кренути да пада због све веће доступности "кар-шеринга", услуге дељења возила.