КОРИСНО ИЛИ НЕ: На словеначким аутопутевима све је више бразди, ево чему служе
Прво је потребно утврдити узрок стагнације воде.
Усеци на асфалту на аутопуту кроз Словенију постоје на чак 234 места. Многи се питају да ли и како доприносе безбедности саобраћаја, као и да ли скраћују животни век пута?
НЕВЕРОВАТНО: У Србији мање од 1.000 електричних возила, субвенције за куповину до 5.000 евра
УРАДИТЕ САМИ: Промените изглед својих фелни уз помоћ самолепљиве фолије (ВИДЕО)
ОПШТИ КОЛАПС: Све је стало због таксија без возача (ВИДЕО)
Реч је о мери која би требало да побољша одводње са саобраћајнице, односно њену дренажу. На тај начин жели да се спречи стварање дебљег слоја воде на коловозу, који би могао да изазове такозвани аквапланинг – појаву када се пнеуматик одвоји од површине коловоза јер више није у стању да уклони воду под собом.
Мера механичког гребања возне површине стручно се назива "жљебљење", јер се посебном машином праве усеци којима отиче вода. Резови су дубоки између 3 и 7 милиметара, објашњавају у Дарсу, компанији која одржава словеначке аутопутеве.
Бразде се праве на местима где се попречни нагиб пута мења с једне на другу страну. Како су објаснили у Дарсу, то је обично предвиђено у склопу обнове или новоградње саобраћајнице, а само изузетно се за ту меру одлучују накнадно, ако је отицање воде с одређеног дела пута лошије од очекиваног.
- Међутим, прво је потребно утврдити узрок стагнације воде, јер се понекад покаже да је за стагнацију воде крив асфалтни слој и потребна је само локална санација - објаснили су.
Упркос томе што је реч о планираном "оштећивању" коловоза, из Дарса тврде да то не скраћује животни век коловоза.
- Не, јер су бразде направљене у за то предвиђеној решетки и нису толико дубоке - додају.