МИТ ИЛИ ИСТИНА: Поправка електричних аутомобила је МНОГО СКУПЉА од класичних
Мања је разлика него што мислите.
Трошкови поправке нових аутомобила стално расту током година. Повећана сложеност, нове компоненте и тренд према уградњи елемената који се не поправљају, значе да ћете, ако сте у проблему с новим аутомобилом, вероватно морати да платите више него икад да бисте га поправили.
НЕВЕРОВАТНЕ ВРУЋИНЕ, А ВИ НЕМАТЕ КЛИМУ: Ево како да расхладите ваш аутомубил и у овој ситуацији
ПОПРАВКА СКУПЉА ОД АУТОМОБИЛА: Ово су 6 најскупљих кварова
У РАЗМАТРАЊУ: У плану је забрана извоза свих старијих аутомобила ван ЕУ
Према извештајима, просечни трошак поправке аутомобила је од 2018. године порастао за чак 36%, што има индиректни утицај на премије осигурања. Компанија Mitchell, која се бави приказом података из осигурања и поправке аутомобила, бележи раст стопа осигурања за 17% у САД у последњих 12 месеци до маја. Слична ситуација је и у Европи.
Главни фактор ових растућих трошкова је сложеност модерне дигиталне архитектуре аутомобила. - Систем је толико напредан да дође до поремећаја система ван места удара - истакао је Рајан Мандел, директор у компанији Mitchell.
Иако је изражено мишљење да су трошкови поправке електричних возила превисоки, као у случају Ривиан Р1Т модела где је за ситан квар процењено да поправка кошта 42.000 долара, стварни подаци причају другачију причу. Просечни трошкови поправке електричног возила након несреће јесу виши, али не толико у односу на класична возила.
Подаци Mitchella показују да поправка електричних возила након несреће у просеку кошта 2.400 долара више у односу на возила са унутрашњим сагоревањем. Међутим, 75% електричних возила која су била укључена у несреће су луксузни модели чија је почетна цена између 40.000 и 110.000 долара.
Поправка приступачнијих електричних модела, као што је Nissan, кошта само 800 долара више од класичног еквивалента, док возила премиум сегмента имају сличне трошкове поправке.
Произвођачи аутомобила раде на начинима да минимизирају финансијски терет замене оштећене батерије. На пример, BMW-ova електрична возила омогућавају модуларну замену батеријских елемената захваљујући сензорима судара. ГМ и Форд такође развијају сличне методе за замену појединачних батеријских модула.