НЕ ДОЗВОЛИТЕ да вас аутомеханичар ПРЕВАРИ, о ОВОМЕ увек водите рачуна
Обратите пажњу.
Редовно сервисирање аутомобила веома је важно за његову трајност, економичност и сигурност. Због тога већина људи с правом има пуно поверења у свог сервисера. Међутим, да ли је то увек паметно? Колики су ризици и штете од превара? Откривамо вам како вас све аутомеханичари могу преварити и начине да се најбоље заштитите.
ЈОШ МАЛО ПА НЕСТАЛО: У Крагујевцу можете КУПИТИ аутомобил за САМО 6.000 динара!
Најважније је правило да правила - нема, јер и у најбољем сервису муљати може сваки механичар, па чак и помоћник. Мало је вероватно да то ради газда, јер се ниједном власнику сервиса се не исплати да вара своје клијенте, јер се то враћа попут бумеранга са вишеструким негативним последицама. Такође, што је сервис угледнији то је и ризик мањи.
Ипак, простор за малверзације и те како постоји. У већини случајева код нас највећи проблем је што власник аута не може надгледати поправке, а замки је много. Сервисери то могу злоупотребити и покушати да вам подвале, а ево како да откријете превару и заштитите се:
Наплате уље и филтер, а измене само уље
Пре одласка у сервис оштрим предметом неупадљиво означите уљни филтер. Након сервиса тражите замењени филтер па ћете лако утврдити да ли вам је сервисер подвалио туђи измењени уљни филтер. Ако то откријете, све треба направити из почетка, на терет сервиса.
СТИЖУ НОВИНЕ: За полагање возачког испита мораћете да познајете и ОВАЈ систем!
Наплате синтетичко, а сипају минерално уље
Ово је најопакија подвала, коју је тешко открити након сервиса, јер се по изгледу и додиру не може закључити, мотор ради нормално, а последице се почну осећати тек након неколико година. Наиме, ако погрешно уље сипате у мењач, нећете се моћи одвести из сервиса, а с моторним уљем по лошијој спецификацији можете возити годинама, али мотор потом страда. Једини лек је директно надгледање те сервисне операције, односно одлазак у проверени сервис.
Наплате већу количину уља од сипане, 0,1 до 0,3 л
Проверите специфицирану количину моторног уља и успоредите је с количином исказаном на рачуну, а након сервиса одмах проверите количину моторног уља на мерној шипки. Ако је испод максимума, тражите да га сипају до максимума. Не наседајте на причу како је најбоље да је уље на половини између минимума и максимума. Да у експлоатацији, али сервис се напушта с моторним уљем на максимуму.
Наплате замену филтера климе, ваздуха и горива, а не промене их
Пре сервиса оштрим предметом дискретно означите филтер горива, а након сервиса тражите да вам врате замењене делове. Филтер ваздуха се лако проверава, а по томе се може закључити и шта је са осталим деловима. Ако носите своје нове делове, дискретно из обележите пре предаје у сервис, па их можете препознати кад вам их врате при следећој замени.
Наплате замену каросеријског дела, а поправе га
То је честа превара код оштећених блатобрана, прагова и бочних страница. Голим оком, поготово особама које нису професионалци, то је тешко увидети, али превара се лако може открити уређајем за мерење дебљине лака, чак и обичним магнетом (сила пријањања се мења, зависно од дебљине репаратурне превлаке - кита). Након лимарских радова тражите да вам дају измењене делове лимарије.
Сипали сте ПОГРЕШНО гориво у свој ауто? Не паничите, имамо лако РЕШЕЊЕ за ваш проблем!
Замијене и наплате дио којег није требало мијењати
Многи сервисери воле "превентивно" да замене диск плочице, дискове, ламелу, јер на те делове имају рабат од 30 до 50% и они се мењају кад се истроше, што доста зависи од начина вожње. Ако вам сервисер предложи замену затражите оцену колико ти делови још могу издржати, а не либите се отићи код другог сервисера за мишљење.
Ваш ауто може бити извор здравих делова за други ауто
Најгора је опција ако на првом сервису неодговорни сервисер замени управљачки модул с делом којег истовремено, изван радног времена, мења у фушу. То је најгори облик преваре клијената, а ризик је, наравно најмањи ако идете у сервис на добром гласу.