НЕМОЈТЕ ЈЕ УПРОПАСТИТИ ПРЕ ВРЕМЕНА: Како одржавати кацигу и има ли потребе за тим?
Она је као круна.
Основна функција кациге је заштита главе. За сада то је једини део личне заштитне опреме који је обавезан законом. Кацига, буквално прави разлику између живота и смрти. Студија у Америци указује да су кациге у периоду од 2002 – 2017 године спасиле преко 25.000 живота.
ТЕСЛА ЛАЖИМА ПРОДАЈЕ ВОЗИЛА? Возачи су чак помишљали да им аутомобили имају техничких проблема
СПРЕМИТЕ СЕ ДА ИЗДВОЈИТЕ ВЕЋУ КОЛИЧИНУ НОВЦА: Ово су казне за ПРЕКОРАЧЕЊЕ брзине, а ево када се иде у ЗАТВОР
ЈАПАНСКА МАЈСТОРИЈА: Модификовани Ferrari Ензо (ФОТО ВИДЕО)
Истовремено, кацига може бити предмет престижа или лични израз мотоциклисте. Зато кацигу треба третирати са посебном пажњом без обзира да ли се ради о улазном или премијум моделу.
Кацига је лична
Прва ствар код одржавања кациге јесте да је третирате као "интимни комад опреме". У њој дишете, знојите се, тако рећи живите док сте на мотору. Зато кацигу не делите са другим особама и чувајте је у чистом окружењу.
Зашто морамо да је одржавамо?
У чистој кациги је пријатније возити, а кад је пријатније онда мање умара на дужим вожњама. Друго, одржавана кацига ће трајати више година. Ипак, кацига може коштати солидну суму новца и не купује се тако често.
Како се одржава спољашност?
Када кажемо спољашност мислимо на шкољку кациге. Она може бити различитих конструкција, али финиш је углавном мат или лакиран као каросерија аутомобила.
Мат финиши су нешто захтевнији за одржавање. Захтевају наменска средства за чишћење матираних површина и нежне крпе или рукавице за прање.
Лакиране кациге се одржавају баш као и аутомобили. Наравно, у обе варијанте кациге се перу ручно. Било који шампон за аутомобил нпр. и топла вода. Добра ствар код лакираног финиша је и та што може да се полира и воскира.
Битно је да не користите течност за судове, одмашћиваче и остале агресивна средства.
Увек поткапа
Постоје мотоциклисти који не крећу на вожњу без поткапе и они који не могу да је смисле. Ствар је навике, али ношење поткапе чува кацигу.
Пре свега кацига се лакше навуче на главу преко поткапе, па постава кациге трпи мање трење, а и процес навлачање и скидања кациге је пријатнији за вашу кожу.
Поткапа је баријера између коже и поставе кациге, што значи да ће поткапа покупити нечистоће, већину зноја и масноћу косе и коже. Зној иначе делује на брже хабање унутрашњости кациге.
Поткапа ће неминовно покупити и бактерије јер у кациги дишемо, знојимо се... Поткапе су јефтине, треба их имате више комада и мењати као чарапе. Свакако је лакше прати поткапу него унутрашњост кациге. Кациге које се користе са поткапом немају јаке непријатне мирисе.
Како се пере унутрашњост и када?
Готово све кациге имају унутрашњост која се лако вади ради прања. Постава се пере ручно, млаком водом и сапуницом. Након тога, оставља се да се суши приородим путем. Евентуално можете користити пену у спрејевима.
Од учесталости ношења кациге зависи када треба опрати поставу. Наравно, уколико кацига има непријатан мирис, знате шта вам је чинити.
Свакако, битно је да пре процеса прања прочитате брошуру произвођача кациге. Ту је детаљно објашњено како се демонтира унутрашњост, визир, вентилација и на који начин се пере. Ово наглашавамо да вам се не би догодило да неки део кациге сломите.
Избегавајте прање и сушење у машини јер може да деформише елементе поставе или утиче на величину.
Визир увек затворен
По неписаном правилу, док се мотоцикл креће, визир треба да буде затворен. Како из безбедносних, тако и из хигијенских разлога. У току вожње у кацигу могу да упадну инсекти или други предмети. Друго, кроз отворен визир улази прашина која се лепи за мокру поставу, па се тако брже прља. Ретки су мотоциклисти који су тако дисциплиновани и могу стоички да издрже врућину. Но, ипак се трудите да вам визир током кретања буде затворен!
Шта је са визиром и налепљеним инсектима?
Уклањање инсеката са визира и кациге након вожње је највећа мука код одржавања кациге. Неправилним поступцима врло лако можемо да упропастимо визир тако што ћемо га изгребати и матирати ситним рисевима. Такав визир је касније зло за вожњу, поготово ноћу и по киши због преламања светлости. Но, има и за то лека:
На крају вожње трудите се да одмах кренете са чишћењем. Што дуже инсекти стоје, теже се чисте.
Купите средство за уклањање исеката. Обично их има на пумпама и продавницама ауто делова. Напрскајте на кацигу и визир. У међувремену натопите микрофибер крпу топлом водом са славине. Тако натопљену крпу пребаците преко визира и оставите да стоји пар минута.
Након тога, инсекти би требали да се одлепе испирањем. Ако не, поновите процес.
Главна ствар је да не користите агресивна средства и да не трљате крпом или сунђером. Само једно такво прање је довољно да упропастите визир.
Визир је свакако потрошан, пре или касније ћете морати да га замените, али потрудите се да из њега извучете највише правилним прањем.
Паметан трик јесте и да набавите малу прскалицу од неког козметичког производа. Добро је оперите и њу сипајте течност за уклањање исеката. Тако малу бочицу можете да носите док се возите и оперете визир кациге на паузама.
Постоје и заштитне фолије
Постоје и заштитне фолије које се лепе преко визира. Оне су провидне и њихова намена је да на себе приме све недаће и тако заштите визир. Касније се та фолија једноставно замени новом.
Пазите како и где остављате кацигу
Кацигу немојте качити о ручице или ретровизор. Тако оштећујете поставу и ризикујете да вам кацига тресне на под. После вожње или на паузи, држите отворен визир како би се унутрашњост сушила. Када се кацига не користи, сместите је у врећицу и чувајте је у чистој просторији. Избегавајте држање кациге у коферу мотоцикла управо због сушења. Нису ретки случајеви да се постава убуђа.
Никада кацигу не остављајте директно на сунцу, на резервоару мотоцикла или на поду.
Имају ли кациге рок трајања?
Сваки произвођач има препоруку на колико година треба заменити кацигу. Бар на папиру. У пракси, колико ће вам кацига трајати зависи од начина употребе и одржавања. Такође, у рачуницу улази и фактор квалитета кациге. Постоји разлика у квалитету између произвођача. Некада се то јасно огледа у цени кациге, али није правило.
Било како било, свака кацига треба и заслужује одржавање, пре свега због ваше безбедности и комфора, па на крају и из естетских разлога. Уколико се придржавате савета из текста, можете очекивати да ћете извући максимум од ваше кациге.