ОГРОМАН ХЕНДИКЕП: Проблеми у снабдевању микопроцесорима су на измаку
Мања је вероватноћа да ће доћи до поремећаја већег обима.
Огромни проблеми који су задесили произвођаче аутомобила који су имали снажне потребе за електронским компонентама, сада су иза нас, али број произведених четвороточкаша на глобалном нивоу, никако да достигне и престигне постигнућа из периода када већина нас није ни чула за корона вирусе. Спроведена је студија чији резултати указују на то да ће бити потребно неколико година како би се обим производње вратио на ниво непосредно пре избијања здравствене кризе.
ШКОДА ПРИКАЗАЛА НОВИ СУПЕРБ: Прва која ће понудити помоћ при скретању и раскрсници (ВИДЕО)
КОЈИ СУ РАЗЛОЗИ ЗА ОВАЈ ПРОПУСТ? Србија још увек прати благи узлазни тренд у коришћењу ових возила
КЉУЧНИ САВЕТИ: Рентирате ауто у иностранству? Ове ствари морате имати на уму!
Иначе, као што је већини познато, проблеми на овом пољу су настали с почетком пандемије, негде 2020. године, али неће потрајати још дуго. То је закључак студије коју потписује S&P Глобал Mobility, као организација која се бави анализом података у сфери индустрије производње аутомобила.
Свеукупно посматрано, број произведених аутомобила је захваљујући настанку описаног проблема био за 9,5 милиона мањи, закључак је студије. Треће тромесечје 2021. године је идентификовано као најдраматичније у смислу утицаја недаће, а тада је услед те ситуације склопљених 3,5 милиона возила мање. У првом полугодишту 2023. године, исти проблем је условио "само" 524 хиљада монтираних четвороточкаша мање.
- Прешли смо са очигледних тескоба које су јасно видљиве на нивоу произвођача аутомобила и производних погона у стање у којем знамо да ограничења остају, али се не могу тако моментално идентификовати. Налазимо се у позицији у којој се аутомобилска индустрија прилагодила ограниченој понуди и као резултат тога, мања је вероватноћа да ће доћи до поремећаја већег обима - рекао је Марк Фулторп, директор одељења које се бави лаким возилима унутар организације S&P Глобал Mobility, упитан да прокоментарише резултате студије.
Међутим, један од налаза је и да тражња и даље премашује понуду различитих типова полупроводника. Тражња за потрошачком електроником је опала, али за аутомобилима и даље расте.
Поменута организација је пре пандемије Covida проценила да би глобална производња лаких возила могла да премаши 100 милиона јединица годишње до 2022, након што је достигла врхунац од 94,1 милиона у 2018. Сада се предвиђа да нивои из 2018. године неће бити достигнути до 2028. године и да ће се преко 100 милиона аутомобила годишње производити тек после 2030. године.