ШОКАНТНО: Истраживања су показала да већина људи НЕ ЖЕЛИ електричне аутомобиле
Сматрају да су више штетни по околину.
Подаци из истраживања које се не може у пуној мери назвати усклађеном са статистичким методама, али које свакако има своју тежину и које је спровела организација НДР, око 57% од 10.886 испитаника, у овом тренутку не може да замисли ситуацију у којој пазари електрични аутомобил. Њих 26% је казало да би радо купило ЕВ, док је 17% неодлучних.
АСТОН МАРТИН са моделом ВАЛОУР обележава 110. рођендан (ФОТО ВИДЕО)
НОВИ ТРЕНД: Ако сте подједнако заљубљени у СВОЈУ ВЕРЕНИЦУ као и у СВОЈ АУТО, потрага за ИДЕАЛНОМ БУРМОМ може да стане
ОВО СИГУРНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Електрични аутомобили су настали ПРЕ ЧАК ДВА ВЕКА, а изгледали су овако (ВИДЕО)
Истраживачи су захваљујући раду на овој анкети схватили да је најчешћи разлог за елиминацију из разматрања електричних аутомобила њихова висока цена. То је као образложење за избегавање навело 72% учесника. У ствари, електрична возила су скупља на старту, приликом куповине, али у току касније експлоатације, и зависно од државе и потреба и преференција власника, електормобили постају јефтинији чак и након само пар десетина хиљада одвозаних километара.
Око 70% од учесника истраживања се пожалило на инфериорну аутономију, иако немачки возач (где је студија и спроведена) у просеку вози свега 40 километара дневно. Две трећине од укупног броја учесника пројекта који не желе ЕВ, је рекло испитивачима да је недовољан број станица за допуну батерија тај преломни разлог због ког не виде себе у електромобилу.
Вредно помена је и то што је око половине учесника навело да сматра да су електрични аутомобили више штетни по природно окружење у односу на оне с моторима СУС, иако су доступне бројне студије с потпуно супротним резултатима. Друга половина популације то види сасвим другачије.
- Многи имају утисак да је свеукупни утицај на природу који остварују електрични аутомобили негативан. Један од разлога је и тај што се струја добија сагоревањем угља - пише НДР. Према наводима НДР-а, многи чланови заједнице су критички настројени према кратком веку батерија и према нужди употребе ретких сировина. Међутим, лоша трајност батерија је такође у неким примерима демантована.
Изнет је став једног од испитаника који се пожалио како не може да допуњава електрични аутомобил у домаћинству јер живи у стамбеној згради, па је тако на афинитет утицало практично питање, а не стриктна преференција једног или другог типа погона. Такође, човек каже и да су од субвенција највише вајде видели људи који су већ богати и којима ове ништа не значе.
Посебно је занимљиво и то што је кроз рад на студији откривено да велики број оних који би могли да живе с идејом о куповини електричног возила, значајан број њих не жели да одвоји више од 20 хиљада евра за посед истог. Проблем је што такви модели не постоје у понуди. Част изузецима и квадрициклима.