ВЕЛИКА ДИЛЕМА: Може ли Toyota да победи Теслу?
Брзина је кључна.
Toyota Мотор је у Токију одржала годишњу скупштину акционара 05.07.2023. године, а добар део је био посвећен стратегији електрификације компаније.
НИКАД ЛАКШЕ: Пут до Грчке преко Северне Македоније сопственим возилом
СТРАШНЕ СЦЕНЕ: Помахнитали возач покушао да ИЗГУРА други ауто, па се ПРЕВРНУО НА КРОВ, а потом изашао и ИЗВАДИО НОЖ (ВИДЕО)
ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ: Овог лета очекујте ВЕЛИКЕ ГУЖВЕ И КАШЊЕЊА на аеродромима, а ево и када је ОЧЕКИВАНО КОД НАС
С обзиром да тржиште има велика очекивања од БЕВ-а као кључне опције за постизање угљеничне неутралности, Toyotina нова дивизија ЕВ, названа БЕВ Factory (фабрика БЕВ-а), била је у центру пажње. Нова јединица интегрише све развојне, производне и пословне процесе везане за батеријске моделе са циљем "омогућавања бржег доношења и извршења одлука".
Батеријска возила следеће генерације ове дивизије ће први пут стићи на тржиште 2026. године, а очекује се да ће чинити 1,7 милиона од 3,5 милиона БЕВ-ова које Toyota планира да прода 2030. године. Наравно, председник БЕВ Factoryja Такеро Като морао је да одговори на неколико од 11 постављених питања од стране акционара.
У светлу Toyotine најаве да ће више улагати у фабрике батерија и почети да производи "струјаће" у САД 2025. године, акционар је поставио питање да ли ће компанија бити у стању да одржи корак са Теслом, што је често стандард према којем Toyotu критичари оцењују, који кажу да јапански произвођач аутомобила заостаје у сегменту БЕВ.
Док су Toyotin извршни потпредседник Јоичи Мијазаки и Toyotin главни научник Гил Прат поновили стратегију компаније за припрему разноврсног спектра решења за погонске склопове, шеф Toyotine БЕВ Factory имао је детаљнији и ентузијастичнији одговор.
- Волим БЕВ. Кроз БЕВ, желим да променим будућност аутомобила, монозукурија и посла. Прво, аутомобиле. Циљ нам је исти домет крстарења као и код хибридних возила која су била толико популарна. Ово је велики задатак. Желимо да људи осете Toyotin јединствени карактер у БЕВ-овима које креирамо и испоручујемо - како наводи он.
Иако је постизање сличног домета као код Toyotinih хибрида од 1.450 км до 2028. веома амбициозан циљ, Като је рекао да ће произвођач аутомобила такође направити значајне промене када је у питању производња и број делова потребних за прављење возила.
- Следеће, монозукури [на јапанском за "производњу" или "израду ствари"]. Желимо да променимо структуру нашег возила и преполовимо дужину наших производних линија, и смањимо или елиминишемо физички напоран рад, штитећи јапански монозукури и стварајући срећно радно место за старију популацију - наводи Като.
Такође је напоменуо да је у садашњој ери "брзина кључна" када је у питању начин рада јединице БЕВ Factory.
- Наш тим обједињује све функције компаније, а не само развој. Наш тим дели исте бриге генба [фабричког спрата] и води дискусије сваки дан. Истовремено, рад са новим партнерима омогућиће нам да сви дођемо са новим, богатијим идејама. Све је ново, тако да смо веома узбуђени! Наше узбуђење и забава док радимо свој посао ће сигурно бити пренети свима - како каже Кето.
Бивши Toyotin извршни директор и садашњи председник Акио Тојода, који није био најјачи заговорник БЕВ-а током своје владавине, надовезао се на Катов одговор. - Не знам да ли љубав може да победи Теслу. Међутим, аутомобили које праве инжењери који их воле дирнуће срца људи. Надамо се да ћете се радовати БЕВ-овима које стварамо - одговорио је Тојода.