Велика сеча "коња": BMW укида половину својих мотора, а стиже и први "М" на струју!
"Са мањим бројем верзија модела и мањим бројем погонских варијанти, задржаћемо само она возила за којима постоји реална потражња..."
BMW одржава своје обећање које подразумева сужену и ефикаснију понуду погонских склопова, а сада знамо и рок. Прва најава се десила прошле године у оквиру издатог прес материјала поводом краја фискалне 2019. године. BMW група, која укључује Мини и Rolls-Royce, редукује број погонских варијанти за 50 одсто.
У овогодишњем саопштењу, дат је и коначни рок:
- Са мањим бројем верзија модела и мањим бројем погонских варијанти, задржаћемо само она возила за којима постоји реална потражња. Око половине актуелних погонских склопова неће бити у понуди до 2025. године.
Шта то значи?
Очекује се да BMW направи процену своје актуелне погонске понуде. Само је популарни X3, на примера, доступан у четири опције, укључујући и електрични iX3. Са новопотврђеном агендом, можемо очекивати да баварски произвођач "измери" потражњу за сваку појединачну погонску опцију, остављајући у игри само оне које доносе профит.
Укратко, уколико публика буде преферирала електричне BMW моделе у односу на конвенционалне, компанија ће то испоштовати. Наравно, бројке ће одредити одлуку, али можемо очекивати више промена у BMW-ovoj гами у наредних неколико година.
Сувишно је рећи да је овај потез у складу с BMW-ovim посвећивањем електрификацији. Немачка марка каже да је у 2020. значајно повећана потражња за електричним аутомобилима. Продаја чисто електричних модела је повећана за 13 одсто, док су "плаг-ин" хибриди остварили раст од 40 одсто, што је за трећину више у поређењу са 2019. годином.
С друге стране, BMW наравно да не заборавља на високоперформантне моделе, а "М" дивизија је 2020. остварила најбоље продајне резултате у историји. Поред тога, BMW М "плаг-ин" хибриди су потврђени још 2019, с тим што ће у наредним годинама светлост дана у угледати и електрични "М".