КОЛИКО КОШТА ПРОПУШТЕН ЛЕТ: Закаснили сте на аеродром, капије се затварају и ви не можете да уђете, шта онда?
Можете ли да добијете свој новац назад?
Домаћа авио-компанија недавно је увела правило да путници морају да се појаве два сата пре лета, како би се чекирање и смештај пртљага обавили на време. Иако је циљ те мере прилагођавање савременим трендовима пословања и нарочито, безбедности на аеродромима, путници се још нису прилагодили новим процедурама па су кашњења честа појава.
Оно што додатно компликује ситуацију и на шта се корисници често жале јесте питање шта радити ако пропустите лет и можете ли да добијете свој новац назад. Услови за повраћај су компликовани, унапред не можете предвидети колики део од плаћене карте ће се зарачунати као реални трошкови, али су слично као и национални превозник, и стране авио-компаније које лете са нашег аеродрома, ригорозне по питању замене карата или рефундације новца.
Ево колико кошта да преживите један дан у Београду (ИЛУСТРАЦИЈА)
Уколико на аеродром не стигнете на време, капије се затварају, и на тај лет нећете моћи да уђете. Истина је, постоји могућност и да купите карту у једном правцу за неки други лет и да тражите повраћај новца. Ако сте карту, на пример, платили око 26.000 динара, за нову карту у једном правцу требаће вам још око 16.000, а ако желите да рефундирате трошак, добићете четири до пет хиљада динара, што је знатно мање него што вас је карта коштала.
Према мишљењима корисника, правила су веома строга, а повраћај новца готово симболичан. Како кажу у Ер Србији, висина рефундације није стандардизована, и зависи од дестинације, термина лета и других специфичних детаља, али је увек умањена за, како се на сајту наводи, "износ једнак тарифи која је плаћена, умањен за манипулативне трошкове или трошкове отказивања резервације". Исто важи и за случај да карту изгубите, под условом да је неко трећи не искористи. Пуну цену карте или искоришћеног сегмента карте компанија ће рефундирати у пуном износу само уколико је пропуштен лет кривица Ер Србије.
Београђани, можете да се ПАРКИРАТЕ БЕСПЛАТНО, али само ако испуњавате ЈЕДАН УСЛОВ
Такође, свака измена носи са собом увећање цене карте, било да се ради о измени места поласка или промени правца путовања. "Многе тарифе важе само за оне дане и летове који су наведени на карти и не могу се мењати, односно могу се мењати само уз доплату", стоји на сајту компаније.
Слично је, међутим, и у другим авио-компанијама. Lufthansa, рецимо, продаје карте у три тарифе: најнижа, у којој немате права ни на какав повраћај новца уколико је не искористите, рефундабилна, која уз доплату од 120 евра омогућава повраћај целог износа карте умањеног за трошкове отказивања резервације, као и флексибилна, која за неискоришћену карту допушта рефундацију потпуног износа, без наплаћивања повраћајног трошка.
Примера ради, на већ поменутој дестинацији у економској класи можете да путујете за 32.000 динара по нормалној тарифи, рефундабилна повратна карта би коштала око 54.400, а флексибилна чак 83.900 динара. Међутим, у случајевима да не искористите један смер повратне карте, вероватно нећете добити никакав новац назад, упозоравају у Lufthansi, јер се цена једног смера упоређује са ценом целе карте, па у рекалкулацији, која зависи од много фактора, сума за повраћај може да се сведе на нулу.
Ни у Туркиш ерлајнсу није лако доћи до новца плаћеног за карту уколико пропустите лет или не искористите један правац повратне карте. Примера ради, са овом авио-компанијом можете да летите до Истанбула и назад по цени од 180 евра, у најнижој варијанти. У том случају новац вам неће бити враћен, јер се прерачунава цена за већ пређени пут, који у једном правцу износи 150 евра, док ће остатак отићи на различите таксе. Уколико пак исту дестинацију прелазите по скупљој цени, рецимо 450 евра, можете да рачунате да ће вам одређени део новца бити враћен.