"Молимо бога да што дуже останемо у школи": Какви су резултати ђака и онлајн наставе у корона школској години
У Зрењанину на пример, ученици су слабији него прошле године у исто време
Након што је претходна школска година завршена док су ђаци седели у својим кућама, они су се вратили у клупе у септембру. Међутим, прошло је већ прво томесечје, а ситуација није обећавајућа, с обзиром на то да су ђаци поново послати на дужи распуст због епидемије корона вируса.
ПРЕКО ВИШЕГРАДА ДО САРАЈЕВА: Кроз раскошну природу и лепа села, која су лепо горела! (ФОТО)
НЕХУМАНО! Десетине лешинара годишње умре од тровања на Балкану - Намерно се постављају мамци са отровима
КОРОНА ПО ГРАДОВИМА: Ситуација критична у целој Србији, у Крагујевцу невероватно изненађење
Просветни радници анализирају резултате које су ђаци постигли за овај кратак период, а портал zrenjaninski.com пише да је у том граду преовлађујућа оцена да ће ђаци бити лошији него у истом периоду прошле године.
- Молимо Бога да што дуже останемо у школи, како год да је у њој организована настава, и да се колико год је могуће одложи потпуни прелазак на онлајн наставу. Резултати на тестовима на крају првог тромесечја су јако лоши.
- Ђаци су схватили да током дана када не иду у школу не морају да прате наставу, што наравно није тачно. Код нас у школи имамо деце која немају техничку подршку за праћење наставе онлајн. И платформа преко које радимо онлајн је захтевна, интернет пуца, није лако - каже Снежана Болдижар, наставница историје у Основној школи "Петар Петровић Његош".
У школама које имају мање ученика успели су да организују наставу тако да сва деца иду у школу, по групама. Међутим, и у тим школама резултати у првом тромесечју нису сјајни.
Већина просветних радника сматра да је у првом тромесечју плаћен данак и пролећној онлајн настави. Кажу, деца која су кренула у први разред нису имала времена да на предшколском нивоу науче да седе на часу. Поједини бивши прваци су кренули у други разред а да не умеју да читају и пишу, а садашњи трећаци из другог разреда су стигли а да нису савладали латиницу.
Како кажу просветни радници, нову школску годину требало је почети оним делом градива које није добро савладано у пролеће.
- У нижим разредима је ситуација боља, јер су нам малишани ишли у школу сваког дана, подељени по групама. У вишим разредима ситуација није сјајна. Ђаци би требало да тог дана, када нису у школи, наставу прате преко телевизије. Да ли то раде? Већина не. Када дођу у школу, наставник, према плану и програму, наставља да предаје, очекујући да је претходна лекција испраћена и научена. У већини случајева се то не дешава. Резултати у првом тромесечју су лоши, али ће они послужити као путоказ за наредни период - истиче Златко Булић, директор Основне школе "Бранко Радичевић" у Ченти.
Ученици су у скоро свим случајевима подељени у групама, а нижи разреди углавном иду у школу сваког дана.
Што се тиче резултата, директорка школе "2. октобар" Сања Гербеш каже да је на завршном испиту успех ученика био у благом паду, али да се после првог тромесечја не примећује разлика у односу на прошлу годину.
- Ако поредимо успех у првом кварталу ове школске године и резултате на истом прошле године, разлике готово и да нема. Присутно је формативно и сумативно оцењивање. Квартално се не закључују оцене, него се прати рад ученика у циљу поспешивања њиховог успеха. Досадашњи успех је у складу са ученичким залагањем и нема већих одступања - рекла је Сања Гербеш.