СРБИЈА НА ПУТУ ДИГИТАЛИЗАЦИЈЕ: Почео упис на мастер за гејминг, ко може да упише овај студијски програм?
Стипендије ће добити 25 студената.
Индустрија видео-игара у Србији доноси годишње између 50 и 100 милиона долара.
Наша земља је већ нашла своје место на глобалној мапи те индустрије и током пандемије коронавируса број играча постаје све већи. Оно што је новина када је реч о овој теми јесте да почиње упис на први мастер из гејминга на Универзитету у Крагујевцу.
ГАСТРОЕНТЕРОЛОГ УПОЗОРАВА: Можете направити опасну грешку ако узимате пробиотик уз антибиотик
ЂАЦИ ОД ДАНАС НА РАСПУСТУ: Основци и средњошколци враћају се у школске клупе за пет дана
Ђаци од сутра на јесењем распусту: Ако не експлодира корона, враћају се у школске клупе за пет дана
Тадеј Курепа из Иницијативе "Дигитална Србија" је навео да основна идеја мастер студија из гејминга мултидисциплинарност, односно спајање гејминг индустрије са студијама уметности и да је индустрија видео-игара пример синергије различитих знања, струка и области.
- Идеја је да се отворе додатно државни факултети за сарадњу са индустријом, за сарадњу са привредом за иновације, али такође да се подстакне сарадња између државних факултета и универзитета, како узајамно, тако и у иностранству - рекао је Тадеј Курепа током гостовања у Јутарњем програму РТС-а.
Додао је да два конзорцијума раде на мастеру из гејминга – један је у Крагујевцу, а други у Београду, на којем настава започиње следеће јесени.
Председник Српске асоцијације индустрије видео-игара Никола Чавић рекао је да гејминг индустрија у Србији има велики потенцијал и да је та индустрија има велику перспективу и на глобалном нивоу.
- Индустрија видео-игара је дупло већа од филмске индустрије и заправо је већа и од филмске и музичке индустрије заједно и тај раст се увећава из године у годину. Током пандемије дошло је само до убрзања тог раста који се дешава због тога што имамо велику распрострањеност употребе мобилних телефона и таблета - казао је Никола Чавић.
Три милијарде људи игра видео-игре
Чавић је истакао је да су се раније тинејџери сматрали гејмерима, који су поседовали конзоле и играли видео-игрице на рачунарима, а да се данас сви играју на телефонима – од деце до одраслих. Додао је да се тржиште видео-игара на телефонима процењује на три милијарде људи.
- Прилика Србије јесте што свим тим људима можете да приступите кроз свега пар онлајн платформи и постоји велики број компанија у Србији који користе ту прилику и производе те игре управо овде у Србији и користе те платформе без икаквих препрека да приступају глобалном тржишту од три милијарде људи - навео је Никола Чавић.
Организација "Стартап џином" (Стартуп Геноме) сврстала је гејминг индустрију као један од два дигитална сектора у Србији са највећим потенцијалом. Никола Чавић објашњава да је један од великих разлога за то успех који су домаће компаније оствариле досад.
- Такође, узети су у обзир доступност и квалитет стручњака које ми поседујемо у Србији. Ту пре свега мислим на уметнике, то јест артисте и дизајнере и исто тако на програмере, то јест инжењерски сектор - казао је Чавић.
Србија је једно од пет тржишта у свету са највећом перспективом
Чавић је нагласио да је захваљујући томе Србија означена као једно од пет тржишта индустрије видео-игара која имају највећу перспективу да се убрзано развијају у наредном периоду.
Тадеј Курепа је навео да су студијски програми замишљени тако да, с једне стране, студенти уче о 3Д графици и моделовању, док са друге стране, имају курсеве из области уметности.
- Постоји и трећа компонента, која мислим да је јако битно и треба је нагласити, то је компонента предузетништва. Поред уметничких и, условно речено, техничких курсева на овом мастеру, студенти ће имати прилику да науче и одређена знања из области бизниса - рекао је Курепа.
Истакао је да није идеја да након три семестра мастер програма из гејминга имамо студенте који могу одмах да почну да раде, већ да студенти могу да започну сопствене пројекте и компаније.
Курепа је додао да ће студенти у трећем семестру израђивати мастер рад који би требало да буде пројекат који би студенти могли да искористе за почетак сопственог бизниса.
Стипендије за 25 студената
Када је реч о условима за пријављивање на мастер студије у Крагујевцу, услов је да кандидати имају завршене основне студије из области уметности или техничко-технолошких наука, као и да има 35 места, од чега 15 места стипендира држава, док ће по пет места стипендирати Универзитет у Крагујевцу и Иницијатива "Дигитална Србија".
Никола Чавић је навео да је потенцијал индустрије јако велики.
- Изузетно је добро што ће наши млади студенти коначно имати прилику да се определе за неко од нових перспективних занимања које ће им омогућити каријеру у томе. Исто тако је овај програм сјајан пример тога да ће наше компаније, када образовни систем произведе младе стручњаке, имати прилику да их запосле и самим тим убрза раст и развој - казао је Чавић.
Студенти ће по завршетку мастер програма имати подршку Асоцијације индустрије видео-игара Србије, која, како је рекао Никола Чавић, постоји већ три године и према њиховим проценама у том сектору је запослено око 2.000 људи.
Дипломе ће се, како је рекао Тадеј Курепа, вредновати као и све друге дипломе Универзитета у Крагујевцу и додао да је акредитација студијског програма у току.
"Студенти могу да очекују врхунске предаваче из академије и из индустрије. Имамо признате научнике који се низ година баве областима као што су компјутерска графика и 3Д моделовање, који предају на Универзитету у Крагујевцу, а имамо и људе са вишегодишњим искуством у домаћој гејминг индустрији који ће доћи и држати предавања студентима", казао је Курепа.
Истакао је да ће студентима бити омогућена и пракса у трајању од осам недеља.