Водич за будуће предузетнике: Уз ових пет савета ЗАРАДИТЕ ДОДАТНИ НОВАЦ
Покретање сопственог посла један је од најефикаснијих начина да преузмете контролу над својим животом и зарадите додатни новац.
Можете почети тако што ћете радити само неколико сати недељно, чак и ако имате посао. Најбоље у приватном бизнису је то што можете да радите када и колико вам одговара, да сами бирате пројекте и људе са којима желите да сарађујете, па и да "затворите радњу" и одете на годишњи одмор када се уморите од свега.
Али да бисте могли да дођете до тога, потребан вам је систем.
Упознајте систем од пет корака који ће вам знатно олакшати цео процес. Сазнаћете како да контролишете обим посла и време које му посвећујете. Када зарадите довољно новца и стекнете искуство, можете да кренете даље и од додатног посла направите основни.
Корак 1: Смислите пословну идеју
Ово је вероватно најпроблематичнији део целог процеса.
У ствари, најчешћи разлог зашто неко ко је амбициозан и вредан није покренуо приватни посао јесте то што једноставно није имао добру пословну идеју. У питању је најчешће само ментална баријера коју можете лако превазићи ако пажљиво сагледате сопствене снаге.
Поставите себи следећа питања:
Које вештине поседујете? Шта тренутно знате да радите и шта је то што добро радите? У питању су ваши таленти, вештине и стечена знања. Познајете добро неки страни језик, вешт сте кувар, поседујете знање у програмирању или рекламирању на друштвеним мрежама... Све ове вештине могли бисте да претворите у уносан бизнис.
За шта добијате похвале од пријатеља? Управо то претворите у пословне идеје. Вероватно ћете чути нешто попут: имаш добар осећај за моду, одлично се сналазиш са децом или са старијим особама, увек ми дајеш најбоље љубавне или пословне савете, уживам када вежбам у теретани са тобом...
Шта радите суботом ујутру? Ово може бити разоткривање ваше страсти о којој давно више не размишљате јер се претворила у рутину. Можда сте особа која воли одећу и ваше суботње јутро се састоји од читања модних блогова и одржавања налога на Пинтересту препуног фантастичних одевних комбинација и дизајнерских идеја. Можда уживате у томе да поправљате свој аутомобил и одавно се више не можете назвати аматером у том послу. Можда претражујете рецепте за прављење здравих слаткиша или смишљате нове начине да на јефтин начин уредите свој дом... Све ово могу бити мале пословне идеје које би вам, ако им се довољно посветите, доносиле новац сваког месеца.
Пазите шта радите на послу: Опрезно с порукама које шаљете шефу и заборавите на емотиконе
Грађевинац хтео да покаже ћерки шта значи "Инфлуенсер", па развио одличан бизнис (ФОТО)
Милош је хтео да буде ПРОФЕСОР, али посла нема: Сада живи на селу од ЈАГОДА које сам узгаја
За шта већ плаћате? Не морате чак ни да играте на сопствене снаге и таленте. Уместо тога, погледајте списак ствари за које већ плаћате. Чишћење дома, чување деце, брига о вашем љубимцу током годишњег одмора, припремање здравих оброка и сокова, пеглање веша или ситне преправке одеће... Можда управо ту лежи ваша добитна идеја!
Нађите најмање 3-5 одговора на свако од ових питања. На крају ћете увидети да имате списак од 15 до 20 пословних идеја. Пређите на следећи корак и не брините ако даља разрада плана не буде успешна, увек се можете вратити на списак и одабрати неку другу идеју.
Корак 2: Пронађите клијенте
Проналажење клијената не мора бити ноћна мора упућивања мејлова и позива непознатим људима који ће вас мрзети због тога што их узнемиравате.
Запамтите да је велика већина ваших конкурената ужасно лоша у оглашавању. Зато добро размислите о томе ком типу људи ће бити потребне ваше услуге или ваш производ – да ли је то што нудите везано за одређену локацију, одређени узраст, пол, социјалну групу... јесу ли ваши будући клијенти само људи у вашем комшилуку који ће лако моћи да дођу до вас или би они могли да живе било где у свету? Јесу ли то студенти, деца или жене? Да ли је ваша услуга намењена само појединцима или фирмама? Ко би све био спреман да плати за то што ви нудите?
Пронађите најмање 5-10 потенцијалних клијената до којих можете допрети и пређите на следећи корак.
Корак 3: Остварите први контакт
Кључ за стицање клијената је директан приступ њиховим потребама.
Замислите да сте на првом састанку са особом која говори само о својим жељама и потребама. За неколико минута бисте пожелели да побегнете кући. Али помислите и колико би вам било пријатно да се упознајете са неким ко пажљиво разговара са вама и показује искрено интересовање за ваш живот и проблеме.
Исти принцип важи и за освајање клијената. Потребно је да им приђете показујући бригу о њиховим потребама и жељама. Рамит Сети, аутор књиге и блога "Научићу те како да се обогатиш", предлаже шаблон за мејл којим ћете се први пут обратити потенцијалном клијенту.
Увод: Представите себе и објасните како сте дошли на идеју да им се обратите.
Конкурс отворен до 22. јуна! Ако се пријавите за ОВАЈ ПОСАО годишње можете зарадити око 225.000 евра!
ОДЛИЧНА ПРИЛИКА ЗА ЗАРАДУ Држава нуди у закуп тоалете на ГРАНИЧНИМ ПРЕЛАЗИМА
У овој земљи политичари немају никакве привилегије: Возе се аутобусом, а само он има дозволу за службено возило
Понуда: Причајте о њима. Шта желите да урадите за њих? Зашто сте баш ви добри за тај посао?
Корист: Наведите конкретне примере за то како ће ваш посао бити од користи онима којима се обраћате. Хоће ли им уштедети време? Да ли ће повећати њихов профит?
Улаз на мала врата: Ово је класична техника која ће клијента навести на то да пристане на мали договор са вама, са циљем да касније направите већи посао. Позовите их да пробају (можда и бесплатно) вашу услугу или производ на недељу или месец дана.
Позив на акцију. Питајте их да ли желе да наставите комуникацију. Немојте инсистирати ако вам јасно одговоре да не желе.
Наравно, мејл ћете прилагођавати сваком клијенту понаособ – али принцип остаје исти за све: људи воле бенефиције. Управо овде ће се највише исказати ваш предузетнички дух: треба да пронађете прави начин да пожеле баш вас. Желе да знају шта можете да урадите за њих. Када виде да им живот чините бољим, биће спремни да плате за то.
Корак 4: Подесите савршену цену
Цена је збуњујућа тачка за сваког почетника.
Не постоје чврста правила за формирање цена, али увек можете на интернету да потражите просечну зараду за услугу или производ који нудите – како у земљи, тако и у иностранству. Тако ћете стећи осећај одакле треба да почнете при одређивању цена. Када почнете да наплаћујете своје услуге, стећи ћете јасну слику о томе да ли је потебно да редукујете цене.
Корак 5: Инвестирајте у себе
Ваши циљеви ће се променити када заиста почнете да радите. Можда ће вам почетне амбиције бити да зарадите само онолико колико вам је потребно да допуните свој кућни буџет. Ако успете у томе, касније ћете вероватно пожелети да се развијете као предузетник толико да можете да напустите свој стални посао. Колико ћете добри бити у свом приватном бизнису зависи искључиво од вас – од ваших пословних вештина и знања. Ниједан посао неће напредовати без стручног и паметног вођства, вашег.