МЕГАПРОЈЕКАТ: Руси граде железницу у земљи ВЕЧИТОГ ЛЕДА
Поларна железница дужине нешто више од 700 киометара кључни је елемент транспортне инфраструктуре у изградњи на руском делу Арктика. Циљ је повезивање Северног железничког пута са Јединственим транспортним системом Русије, са изласком на Северни морски пут.
У западном Сибиру једна другој у сусрет иду две пруге, Северна железница и Свердловска, које треба да повежу индустријске области северног Урала са научним центрима јужног Сибира преко западносибирске равнице богате природним ресурсима. Повезујући ова два важна два пута, Русија смањује време за транспорт робе за 700 км.
Изградња Поларне железнице је почела још 1940. године, али су због Другог светског рата радови на њој стали, да би се наставили од 1947. до 1953. године. На њој су радили затвореници Гулага. Око1.000 затвореника у просеку је голим рукама градило један километар пута.
ИГНОРИШУ САНКЦИЈЕ СВОЈИХ ЗЕМАЉА: Европски бродови ПРИСТАЈУ НА КРИМ!
До пролећа 1953. године била је изграђена трећина када је пројекат замрзнут, што је умањило конкурентност Северног морског пута.
Садашње руске власти су 2000-их година објавиле овај пројекат за државни приоритет. Планирана је изградња железнице Обска 2 - Салехард - Надим - Пангоди - Нови Уренгој - Коротчајево дужине око 700 км.
ПАТРИОТСКИ: Већина Руса уз Путина УПРКОС САНКЦИЈАМА!
Станица Коротчајево је већ повезана са Свердловском железницом, док "Гаспром" у оквиру пројекта "Јамал" гради железницу Обска - Бованенково - Карска - Харасавеј. Пројекат би требало да буде завршен до 2020. године.
Предвиђено је да се у будућности Поларна транссибирска железница продужи до луке Игарка на Јенисеју (око 400 км). У том случају, капацитет ове руте може да достигне 35 милиона тона годишње.
РУСКА РАПСОДИЈА ОД СТРАТЕШКОГ ЗНАЧАЈА: Погледајте како РУСКО НАОРУЖАЊЕ сатире ТЕРОРИСТЕ У СИРИЈИ!
Касније се планира продужење пруге до Норилска и оближње арктичке луке Дудинке. Овај пут је потребан и због геополитичке ситуације на Арктику. У граду Сабети на североистоку Јамала у току је градња једног од највећих предузећа за прераду природног гаса на свету и терминала за његов извоз.
То је један од разлога зашто је потребна ова железница и зашто, осим државе, на њој ради и компанија "Гаспром", она треба да отвори приступ арктичком појасу, повеже главна нафтно-гасна поља са транспортним коридорима и обезбеди најкраћи транспорт енергената на светска тржишта.
САУДИЈСКИ СТРУЧЊАК ТВРДИ: Ера нафте НИЈЕ ГОТОВА!
Изградња предузећа за производњу течног природног гаса ће према проценама експерата омогућити да се за 25 до 40 одсто повећа БДП више од 10 федералних јединица Русије кроз које ће ова линија пролазити и оних које се налазе у близини. Капацитет нове поларне железнице ће кроз пет година експлоатације бити минимум 11 милиона тона, а кроз десет 14 до 16 милиона тона.
ПУТИН ДОБИО КОНКУРЕНЦИЈУ: Лепа кримска тужитељка се кандидује за председника
Такав резултат ће се постићи експлоатацијом великих залиха нафте, гаса, гвожђа, маргана, фосфата, обојених метала, као и великих залиха шумских ресурса. Уз то, железничка пруга ће обезбедити транспортно-економске везе западног и источног Сибира и северног Урала најкраћим путем са северозападним, централним и далекоисточним регионима земље, као и са неприступачним арктичким регионом. Пројекат ће коштати нешто мање од две милијарде евра, највише због сурових климатских услова.
СИГУРАН ПУТ У ПРОПАСТ: Саудијска Арабија бесомучно троши девизне резерве
Овај пут се често назива "путем живота" нових јамалских нафтно-гасних поља. Како би се спојили континентални центар Русије и Северни морски пут још је остало да се изграде два крака: од Надима до Обска и од Бованенковског гасног поља до луке Сабете.