Фијат остаје у Крагујевцу? Ово је новина у пословању која би могла да ојача градску касу
Стручњаци изнели оцену
Компанија "Фијат-Крајслер аутомобили", сазнају "Новости", дефинитивно наставља рад у Крагујевцу - и после истека десетогодишњег уговора, 29. септембра, а у погонима ове фабрике већ је почела серијска производња модела "500Л" са хибридним погоном. Ускоро у центру Шумадије почиње и монтажа овог модела са електромотором. Потпуно нови модел аутомобила би са производних трака могао да сиђе већ у другој половини наредне године.
Прочитајте и:
Нови уговор о пословно-техничкој сарадњи између ФКА и државе Србије суштински се неће мењати у односу на претходну деценију, "сигнализирали" су званичници компаније из Торина пословодству "Фијат Србија". Неће бити отпуштања радника, а тренутни тржишни адут Фабрике аутомобила у Крагујевцу је модел "500Л" са хибридним погоном, чија производња је уходавана после колективног годишњег одмора, у августу. Серијска производња је почела ове недеље, а ускоро почиње и монтажа овог аутомобила са уграђеним електромотором.
Пословодству торинско-српске фабрике биће презентовани, како је најављено, сви битни детаљи новог уговора 18. или 19.септембра. То ће учинити лично Алфредо Леђеро, шеф свих директора производње фабрика у Европи, и Силвија Вернети, челница компаније у Крагујевцу.
За разлику од претходног уговора, компанија из Торина ће изгубити повластице које је уживала у претходних десет година. Ова фирма ће, како се сазнаје, после потписивања новог уговора, плаћати пуне доприносе за око 2.500 радника запослених у ФКА и код коопераната те фирме, који послују у Индустријској зони "Грошница". Измириваће се и обавезе на добит, имовину и ПДВ. Нови уговор ће значајно ојачати и касу Градске управе Крагујевца, с обзиром на то да се ФКА простире на више од 140 хектара, а да компоненташи производе резервне делове на око 30 хектара у индустријској зони. Стручњаци тврде, коначно озбиљна добит - за све.
Добра вест
Челници синдиката и даље су забринути због неизвесности око потписивања новог уговора, те ангажовања упослених у наредном периоду. Незваничну, али поуздану, информацију о наставку редовне производње у фабрици дочекали су са олакшањем, али додају да ће бити у неврици док не добију чврсте гаранције о потписавању уговора.
Пројекције и нови модел
Фабрика ФКА је пројектована за производњу око 300.000 аутомобила годишње. Са траке је, без већих проблема, у почетку серијске производње модела "500Л", силазило и до 120.000 аутомобила. У одређеним фазама монтажне линије су тестиране и за производњу 180.000 возила годишње. Све провере су успешно завршене.
Нове сорте српске шљиве ОСВАЈАЈУ СВЕТ
У току ове године тржишту је пласирано око 50.000 аутомобила. Производња се "штимује" према захтевима купаца. Очекује се да нови адут на хибридни погон "погура" потражњу у наредна три месеца, а модел на електро-погон процес продаје унапреди почетком наредне године. Након тога би, како се сазнаје, уследила и производња новог модела.