Грађани Србије све више желе да буду осигурани
2022. година била је сложена за осигуравајућа друштва, али су сви сагласни у оцени да су, упркос бројним потешкоћама, осигуравачи успели да обезбеде стабилност пословања и задрже висок ниво сигурности и гаранција за све кориснике. Све то захваљујући снажним финансијским капацитетима, акумулираном искуству и стручном кадру, истиче генерални секретар Удружења осигуравача Србије Душко Јовановић.
Шта је обележило ову годину?
Без сумње, то су раст штета и повећано интересовање грађана за куповину полиса. Раст штета узрокован је утицајем глобалне инфлације, али смо око 60% од више од милијарду евра, колико је износила премије у прошлој години, вратили грађанима исплаћујући штете. Кроз обрачуне на крају године, очекујем раст резервисаних штета, што ће додатно подићи исплате по уговорима осигурања. Пораст штета евидентиран је код добровољног здравственог, осигурања моторних возила и осигурања од аутоодговорности, као и код имовинских осигурања.
Који је узрок повећаног интересовања грађана да буду осигурани?
Кризе попут актуелне пандемијске, на развијеним тржиштима су увек доводиле до раста продаје осигурања, а сада је и код нас видљива та промена. Грађани боље схватају важност осигурања и постају свеснији чињенице да им је осигурање сигуран партнер. Отуда и веће интересовање за куповину полиса. Највећи раст премије региструјемо код имовинских осигурања, добровољног здравственог и осигурања од одговорности због употребе моторних возила и очекујем да ти трендови буду настављени.
Да ли је реалан раст и у другим сегметнима осигурања и којим?
Полисе које смо поменули, а које остварују највиши раст, постале су важније него икада, јер обезбеђују економску и здравствену сигурност. Очекујем да се такав тренд настави, али и појачану тражњу за животним осигурањем, јер и те полисе постају све атрактивније.
Јовановић додаје и да је циљ Удружења осигуравача Србије да што пре дођемо до нивоа на којем грађани неће питати да ли им је осигурање потребно, већ чију полису да купе.