РАДНИК СЕ ЗАПАЛИО ЗБОГ СПОРА СА БИВШОМ ФИРМОМ: Смене су трајале по 12 сати, слободних дана није било
Достављачи су изложени лошим радним условима, према подацима удружења за радничка права
Бивши возач компаније Алибаба запалио се након што је ушао у сукоб око плата са компанијом у власништву кинеског малопродајног и технолошког гиганта.
НОВА ЕКОЛОШКА ПРАВИЛА ЗА РЕГИСТРАЦИЈУ ВОЗИЛА У СРБИЈИ: Познато када ступају на снагу
Кинески закони о раду све се више преиспитују. Достављачи у земљи изложени су лошим радним условима, према подацима удружења за радничка права, Кинеском билтену рада, укључујући неформално запослење, или социјално осигурање и "насилне праксе управљања". А возачи за испоруку су у посебно незгодном положају.
У видео записима који су подељени на друштвеним мрежама, возач Лиу Јин запалио се једном граду на истоку Кине.
То је уследило после спора око плата са локалним партнером возачем Алибабине платформе за доставу хране Ele.me, рекли су извори упознати са ситуацијом, након што је поднео оставку и придружио се ривалској служби за доставу хране Мејтуан.
- Желим да вратим новац који сам крваво зарадио - рекао је Лиу, пренео је Бизснис Инсајдер.
НАЈБРЖЕ РАСТУЋА КРПИТОВАЛУТА ПОД ЛУПОМ: Биткоин се користи за прање новца и преваре?
ИЗВАДИЛИ НОВАЦ ИЗ СЛАМАРИЦА: Корона натерала комшије на штедњу, на рачунима имају више од шест милијарди евра
Након што је задобио опекотине трећег степена, Лиу сада има медицинске рачуне веће од милион јуана (150.000 америчких долара). "Тужни смо због трагичног догађаја", истакли су из Ele.me "Ситуација је тренутно под истрагом и у овој фази не можемо да коментаришемо."
Лиуова ситуација је слична искуствима многих других возача испоруке у Кини.
Возач Ekpressa у Пекингу рекао да се број наруџби које свакодневно мора да испоручи удвостручио од почетка 2019. године, достигавши више од 400 током периода Дана самаца. Ако не погоди своје таргете, плата ће му бити промењена.
У новембру се 18-годишњи радник у Хунану убио након што је радио ноћне смене три месеца заредом у Ekpress. Након што је компанија одбила бројне захтеве за прелазак на дневну смену, као и захтев за слободним даном, попио је боцу пестицида на послу и сутрадан је умро.
Последице брзог економског раста Кине не осећају само лоше плаћени возачи. Двадесетдвогодишња службеница платформе за е-трговину Пиндуодуо умрла је у децембру, што се увелико приписивало радној култури "996“ која доминира кинеском технолошком индустријом. То значи да многи запослени раде од 9:00 до 21:00, шест дана у недељи.
Кина се такође нашла на удару критика јер је компанијама дозволила да користе људе што је на неки начин присилни рад.