МИХАЈЛОВИЋ: ТИСА постаје део пловног коридора Рајна - Дунав
Владе Србије и Мађарске ће у Нишу потписати споразум којим ће Тиса постати међународна пловна река, рекла је потпредседница Владе Зорана Михајловић.
Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић истакла је да ће Тиса постати део европског пловног коридора Рајна - Дунав.
- До сада су Тисом могли да плове само бродови са српском и мађарском заставом, а после 60 година, имаћемо ситуацију да сви бродови могу да иду Тисом. То ће значити да ћемо боље искористити положај Србије и имати веће наканаде које ће се наплаћивати - рекла је Михајловић.
Она је напоменула да је последњи споразум са Мађарима који регулише ту област потписан пре 60 година додајући да су сада преговори за нови споразум трајали две године.
Она је оценила да је међународна пловност Тисом од великог значаја за нашу земљу, као и будући развој унутрашње пловидбе у Србији.
- Ово је трећа заједничка седница влада Србије и Мађарске, наш највехци пројекат је модернизација пруге Београд - Будимпешта, коју ћемо радити заједно са Кинезима - истакла је Михајловић.
Она је рекла да очекује да ће следеће године почети да се ради на деоници између Београда и Старе Пазове.
Михајловић је подсетила да смо обезбедили и услове финансирања, као и да је потписан комерцијални уговор у Риги, на Самиту Кине и 16 земаља централне и источне Европе.
Она је са Инфраструктуром железнице Србије и конзорцијумом кинеских компанија "Чајна рејлвеј интернешенел" (Ц хина Railway Интернатионал) и "Чајна комуникејшен констракшен компани" (Ц Ц Ц Ц) потписала комерцијални уговор за прву деоницу модернизације пруге од Београда до Будимпеште, деоницу Београд - Стара Пазова, вредан 319 милиона евра.
Потписан је и Меморандум о финансирању читавог пројекта на територији Србије.
Уговор предвиђа да у изградњи двоколосечне пруге од Београда до Старе Пазове, дужине 34,5 километара, домаће фирме могу да учествују до максималних 46 одсто у извођењу радова и набавци робе.
Потписивањем комерцијалног уговора и Меморандума о разумевању са кинеском Ексим банком о кредитирању пројекта мађарско - српске железнице на нашој територији, омогућава се да крене градња пруге за брзине до 200 километар на сат, која ће скратити време путовања између српске и мађарске престонице на мање од три сата.