НА МОРАВСКОМ КОРИДОРУ 88 МОСТОВА: У наредне две године спајање Појата и Прељине
Током последњих шест месеци интензивирали радови на Моравском коридору
Посланици ће ускоро, усвајањем закона, одобрити да се Србија задужи 431,6 милиона евра. Овим новцем биће плаћен део обавеза према конзорцијуму "Бехтел-Енка", извођачу радова на Моравском коридору.
СВЕ СКУПЉЕ НЕКРЕТНИНЕ У БЕОГРАДУ: У овим деловима града квадрат је и даље испод 2.000 евра!
СРБИЈА ТРЕЋА У СВЕТУ ПО ПРИЛИВУ СТРАНИХ ИНВЕСТИЦИЈА: Пола новца уложено у регион слило се у нашу земљу!
ДЕЛТА СОЈ КОРОНЕ БАЦИО НЕМАЧКУ ЕКОНОМИЈУ НА КОЛЕНА: Опоравак посебно тежак у три сектора
Зајам одобрава ЈПМорган chase банка, на 13 година, уз каматну стопу од 0,5 одсто годишње, увећана за шестомесечни еурибор. План је да се Појате и Прељине споје кроз 112,37 километара ауто-пута и то током 2024.
У "Коридорима Србије", који су према уговору о зајму купац, напомињу да су се током последњих шест месеци интензивирали радови на Моравском коридору и сада напредују према утврђеној динамици.
- Радови на изградњи трасе ауто-пута изводе се на деоници један, од Појата до Крушевца, на укупно 53 тачке - кажу у "Коридорима".
- Изводе се и земљани радови на позајмиштима и депонијама материјала на деоници три, од Адрана до Прељине. На првој деоници у току су радови на изградњи девет мостова и надвожњака и шест пропуста, као и посао измештања постојеће комуналне инфраструктуре и хидротехничко уређење Западне Мораве. На деоници три - poddeonica Адрани - Мрчајевци, отпочели су радови на изградњи моста, док се на poddeonici Мрчајевци - Прељина очекује почетак радова у августу ове године.
Питање власништва над парцелама решено је на читавој траси будућег коридора. Поступак експропријације земљишта за све три деонице, као и за регулацију Западне Мораве, у потпуности је завршен. Донета су сва решења и обезбеђен је улазак извођача у посед.
- Извођач радова, компаније "Бехтел - Енка" кроз партнерство са Националном службом за запошљавање труде се да се максимално упосле домаћи радници - истичу у "Коридорима". - На овом пројекту, од укупно 1.600 радника, ангажовано је 1.100 из Србије. од окупног броја подизвођача, 90,5 одсто чине домаће фирме, кроз велики број уговора чије је потписивање у надлежности конзорцијума "Бехтел - Енка".
На будућем Моравском коридору је предвиђена изградња 117 већих путних објеката, 88 мостова и подвожњака, као и 29 надвожњака - кажу у "Коридорима Србије".
- Планира се 11 саобраћајних петљи. Ауто-пут се гради за брзину од 130 километара на час, са ширином од укупно 30 метара, за скоро два метра шире од осталих ауто-путева.