Мултинационалне компаније музу грађане Србије: Флаширана вода скупља од млека
Ко овде кога музе? Српски сељак краве или мултинационалне компаније грађане Србије?
Aqua Вива и Роса, доминантне флаширане воде на српском тржишту, у власништву су мултинационалних компанија које убирају енормне профите у Србији, и то на бази црпљена најосновнијег природног ресурса – воде.
Иако је процес производње флаширане воде прилично јефтин, она се продаје по вишеструко већим ценама него што сама производња кошта, због чега грађани Србије, која је изузетно богата изворским водама, флаширану воду плаћају скупље од млека.
ДА ЛИ МИСЛИТЕ ДА ЈЕ ОВО НОРМАЛНО?! Цена флашице воде и до 200 динара, Министарство трговине "не види потребу за интервенцијом"
Министарство трговине: 70.000 људи нема пијаћу воду, нећемо да ограничимо цене флаширане воде
"КАДА САМ ПОГЛЕДАО ЦЕНОВНИК, ЗАПАЊИО САМ СЕ..." Београђанин шокиран ценом воде на главној аутобуској станици, ако желите да се освежите пред пут ПЛАТИЋЕТЕ ПАПРЕНО
Колико кошта производња флаширане воде од 0.5 литра?
- Пластична флашица
- Чеп
- Налепница
- Надокнада на 1л продате воде, према Закону о надокнадама за коришћење јавних добара, износи 1,2489 динара
- Трошкови дистрибуције и пуњења
Како сазнајемо од произвођача вода у Србији, укупна цена за флашицу воде од 0.5л не прелази 10 динара, а та цена није ни приближна оној по којој се продаје. Другим речима, грађанима се папрено наплаћује најосновнија животна намирница каква је вода.
Цене Росе и Aqua Виве се разликују од места до места. Па тако у супермаркетима цене за пола литра ових производа се крећу око 53 динара, на трафикама и до 80 динара, на пумпама на ауто-путу и до 150, на Ади и до 200, у ресторанима и кафићима и до 250, а на туристичким местима попут Златибора и Копаоника и до 350 динара.
У чијем су власништву Роса и Aqua Вива?
Вода Роса је у власништву компаније Кока-Кола ХБЦ, фирме која је према подацима са CompanyWall-a током 2020. године имала приходе од 30.900.467.000,00 динара, а током 2021. године 56.353.172.000,00 динара.
Aqua Вива је производ компаније Књаз Милош а.д. Некадашња арађеловачка фирма продата је америчкој компанији “Пепсико” и чешкој компанији Карловарске минералне воде". Према подацима са CompanyWall-a Књаз Милош је током 2020. године приходовао 7.763.510.000,00 динара, а током 2021. године 9.439.553.000,00 динара.
Цене ненормалне, Министарство трговине "не види потребу за интервенцијом"
Према речима Министарства трговине један одсто људи у Србији нема приступ пијаћој води, а на наше питање да ли би Србија могла да ограничи цене флаширане воде како би она била достпуна свим грађанима, одговарају да "не виде потребу за интервенцијом".
- Грађани Републике Србије, у 99 одсто општина и градова имају доступну пијаћу воду на чесмама. Флаширана вода је производ чија се цена формира слободно на тржишту у складу са понудом и тражњом. Све и када бисмо претпоставили да је набавна цена иста за све крајње продавце (малопродаја, угоститељство, киоск, биоскоп и сл.) трошкови пословања ових продаваца нису идентични, а они свакако утичу на формирање цене. На тржишту Републике Србије постоји више десетина произвођача флаширане воде и до сада нисмо имали проблема са снабдевеношћу, те самим тим не видимо потребу за интервенцијом - кажу из Министарства трговине.
Док Министарство "не види потребу за интервенцијом", Aqua Вива и Роса коштају више од млека!
Илустрације ради, ако цене ових вода упоредимо са ценама свежег млека (које у супермаркетима кошта у просеку од 120 динара за литар) долазимо до тога да грађани воду плаћају скупље од млека! Сходно ценама, намеће се питање "Ко овде кога музе"? Српски сељак краве или мултинационлне компаније грађане Србије?