Није све у своје време, већ све у твоје време
“Српски дани осигурања” су кровни скуп индустрије осигурања и најбоља прилика да се направи пресек стања, да видимо где смо у односу на регион и развијена тржишта и да се упознамо са неопходним променама, у корист грађана Србије.
Овако причу о конференцији коју Удружење осигуравача Србије организује већ шест година, започиње генерални секретар Удружења Душко Јовановић. Он додаје и да је главна предност Српских дана осигурања то што су за истим столом страни предавачи, регулатор домаћег тржишта, представници струке и осигуравајућих друштава.
Који је циљ Конференције?
- Циљ је едукација грађана, којима осигурање треба представити као савезника у невољи, али и запослених у сектору, јер њима треба омогућити праћење модерних трендова и нових изазова. Унапређење тржишта и развој и афирмација струке су наши главни циљеви, јер желимо да дођемо до нивоа на којем нећемо постављати питање да ли да се осигурамо, већ ко нуди најбоље услове. Када смо организовали прву Конференцију, није било много оних који су веровали да ће скуп постати традиционалан. Испоставило се, међутим, да је оваква конференција више него потребна српском тржишту. Непроцењива је прилика да представници државе заједно са осигуравајућим друштвима, на једном месту, истакну значај осигурања и да покушају заједно да дођу до најбољих решења за развој ове индустрије, у корист грађана Србије.
Српски дани осигурања су за релативно кратко време постали једна од највећих, ако не и највећа конференција која је у целини посвећена осигурању. Организатор је Удружење осигуравача Србије, а недавно је на Златибору одржана шеста конференција.
За назив недавно одржане Конференције, одабрали сте речи Мирослава Мике Антића. Са којом поруком?
- “Није све у своје време, већ све у твоје време” је порука свима јер желимо да укажемо на потребу преузимања личне одговорности и иницијативе за очување вредности које имамо у животу. Године кризе изазване пандемијом корона вируса подигле су одговорност и свест људи о значају осигурања и потреби да будемо заштићени, али на томе треба још радити.
Да ли се и колико мења сектор осигурања?
- Осигурање се стално мења и прилагођава потребама корисника. Пандемија је довела до другачијег начина пословања и појаве нових полиса, јер су и потребе грађана сада другачије. Осигуравачи су на кризу реаговали брзо па је корисницима пружено оно што им је било најпотребније, а то је куповина полиса путем интернета. Доста тога што је уведено као новина током пандемијске кризе, примењиваће се и у будуће. Ако говоримо о Српским данима осигурања, утицај Конференције полако расте. Примера ради, доста смо причали о осигурању пољопривреде, па је и под утицајем ставова изнетих на Конференцији, држава повећала субвенције у појединим регионима са 40 на 70% што је стимулативно деловало на раст броја осигураних. То је само један од примера на који начин можемо да унапредимо осигурање, уз услов да о томе отворено разговарамо на једном оваквом скупу И да заједно дођемо до најбољих решења, закључује Јовановић.