НОЋНА МОРА ЗА БУДУЋЕ КУПЦЕ: Поскупљују половни аутомобили, возило од 7.000 коштаће 11.000 евра, а ово су разлози
Нова главобоља за купце половних аутомобила
Упркос поскупљењу и до 30 одсто у последњих годину дана, половни аутомобили могли би и додатно да поскупе, а већи цех треба очекивати са више фронтова. Први би могао да буде несташица делова у производњи нових аутомобила, због чега су многи ауто гиганти већ почели да праве озбиљне резове у индустрији, а други - нови прописи у Немачкој због којих би увоз половњака из ове земље могао да поскупи и до 20 одсто. Притом треба рећи, да у Србији половњаци чине чак 85 одсто укупних регистрација.
Цена "половњака" је почела да расте још почетком прошле године. Прво су скочиле десетак одсто, као последица пандемије и последичног пада потражње, а онда драстичније током лета. Почетком ове године набавка појединих модела је увелико била скупља за 20 до 30 одсто него што је уобичајено.
ОД 450 ДО 3.200 ЕВРА: Цене квадрата у Србији разнолике, у овој београдској општини су станови папрени
СТИЖУ НОВА БРОЈИЛА! Ево у која ТРИ града ће прво бити инсталирана и шта то значи за грађане!
НИСУ НАМ СВИ ЗАТВОРИЛИ ВРАТА: У ових 13 држава ЕУ грађани Србије могу да путују под одређеним условима
Тренд се на тржишту половних аутомобила додатно захуктао ове године са појавом информација да ће поред пандемијског, доћи и неколико поскупљења проузрокованих другим факторима, као што су измене закона у Немачкој, те несташица чипова на глобалном тржишту. Практично аутомобили који коштају око 7.000 евра, могли би да поскупе скоро 4.000 евра.
Претходних месеци било је речи о немачком Закону о гаранцијама, и најави измене тог закона, чиме би требало да се ускладе немачке директиве са Директивом ЕУ о продаји робе. Наиме, у случају да Немачка буде променила свој закон, продаја половних аутомобила из те земље би могла да буде десеткована.
Немачко удружење дилера аутомобила очекује да би усвајање измена закона донело раст цена половних аутомобила за 10 до 20 процената.
Претходни рок за гаранције био је шест месеци, а продужење гаранције и ефекти, односно трошкови такве одлуке стварају проблем трговцима. С друге стране, иако ова одлука иде на руку купцима половних возила, јер би требало да им обезбеди већу сигурност да су возила која купују исправна или бар бесплатну поправку у року од годину дана ако дође до неког квара, дугорочно би могло доћи до негативних промена, попут поскупљења аутомобила.
Државно удружење независних трговаца моторним возилима (БВфК) зато је апеловало на немачко Савезно веће у покушају да спречи усвајање ових измена. "Промене су несразмерно неповољне и неодрживе за трговину моторним возилима", наводи се у саопштењу БВфК.
Трговци су недавно упозорили и на други пробелм који би могао да доведе и до додатног поскупљења аутомобила у Србији. Главни разлог овом поскупљењу је што купци у Европи чекају нове аутомобиле, за чију производњу постоји озбиљна несташица чипова и полупроводника. Све то врло лако може довести до апсурдне ситуације у којој ће половни аутомобили стари годину или две бити скупљи него кад су купљени.
Такође, касне и испоруке електричних аутомобила, који су све траженији на тржишту, али и зависнији од чипова и полупроводника.
Сва ова догађања ће у Србији имати две битне последице. Са једне стране, биће све мање квалитетних половних аутомобила из увоза, а цене ће додатно пооштрити од 20 до 30 одсто.
Према подацима Српске Асоцијације увозника возила и делова, продаја нових возила у нашој земљи чини око 15 одсто укупне продаје, односно првих регистрација, а чак 85 одсто чине половна возила. Притом је скоро 80 одсто половних возила старије од 10 година, што нас доводи до поражавајуће статистике просечне старости возног парка у Србији, која износи око 17 година.