НОВА ПОСЛОВНА НОРМАЛНОСТ: Истраживање открило да су успешније фирме које имају ВЕБ САЈТ!
Чак 86 одсто микро и 92 одсто малих предузећа у Србији, која активно користе интернет у пословању, има свој веб-сајт
Ово је саопштила Фондација Регистар националног интернет домена Србије (РНИДС). До тих резултата, који су важни за развој пословања неке фирме, РИНДС је дошао путем истраживања спроведеног крајем прошле године.
ДОКТОРКА УПОЗОРАВА: Ово МОРАТЕ да знате ако узимате витамин Д3!
САРАДЊА ЗА БУДУЋНОСТ: Повећано интересовање америчких технолошких компанија за српско тржиште
"ЗЕЛЕНА" ЕКОЛОШКА ПОЛИТИКА СРБИЈЕ: Француска агенција за развој препознала потенцијал наше државе
У истраживању РНИДС-а учествовали су представници више од 100 малих и 300 микро предузећа која су пословно присутна на интернету, било да имају свој сајт или користе само друштвене мреже.
Три четвртине анкетираних сматра да им је сајт у мањој или већој мери утицао на раст пословања.
Од укупног броја испитаних, 38 одсто одсто је навело да се коришћење веб-сајта позитивно одразило на повећање броја корисника роба или услуга, док је 27 одсто навело да им је то обезбедило бољу позицију на тржишту.
Више од половине представника фирми из области производње, индустрије и грађевинарства сматра да је сајт допринео повећању броја њихових клијената, док 24 одсто привредника који се баве трговином каже да им је сајт повећао продају.
Једине које не мисле да им коришћење веб-сајта повећава продају јесу фирме са годишњим обртом мањим од четири милиона динара.
Већина и малих и микро предузећа (58 одсто) изабрала је домен .rs за адресу свог веб-сајта, а као разлоге за то, између осталог, наводе да домен .rs асоцира на српско тржиште и да га сматрају безбедним.
Поједине анкете, које су рађене током прошле године, показују да значајан број микро и малих предузећа и даље није присутан на интернету.
Према резултатима истраживања "1000 предузећа" УСАИД-овог Пројекта сарадње за економски развој, 43 одсто микро и 24 одсто малих предузећа нема сајт.
РИНДС тврди да би позитивна искуства привредника који су учествовали у њиховом истраживању могла да охрабре и друга микро и мала предузећа да користе интернет као важан ресурс за развој пословања.