Аутомобили скупљи од 2020. године - ово је РАЗЛОГ
Европска комисија од 1. јануара 2020. ће кажњавати произвођаче аутомобила за сваки прекобројни грам угљен-диоксида (ЦО2 ) изнад зацртаног просека од 95 грама по пређеном километру и то износом од 95 евра по граму.
То произлази из ригорозне Уредбе о утврђивању стандардних вредности емисије ЦО2 за нове аутомобиле и нова лака привредна возила којом ЕК од произвођача аутомобила тражи да просечни аутомобил продат на тржишту Европске уније (ЕУ) већ следеће године емитује искључиво ниских 95 г/км, а само пет одсто продатих возила моћи ће да има већу емисију угљен-диоксида од зацртане.
Све то води и према поскупљењу цена нових аутомобила јер продавци неће сами моћи да компензују пенализацију. Према процени консултантске куће "Еулер Хермес", цена новог аутомобила већ ће у 2020. години у просеку порасти за 2,6 одсто, што је тек почетак таласа поскупљења.
ПОСАО ОД НЕКОЛИКО МЕСЕЦИ ЗАВРШЕН ЗА ТРИ ДАНА! Највећи 3Д штампач на свету одштампао ЦЕО БРОД (ВИДЕО)
Гугл последњим потезом ЖЕСТОКО НАЉУТИО Французе! Париз већ СПРЕМА ОДМАЗДУ
Држава у којој банкомати НЕ ПОСТОЈЕ, мобилни ретко ко може да има, а пасош је ПУСТИ САН милиона становника
Просечна емисија ЦО2 дизелских аутомобила је 121,5 г/км те су врло близу емисији бензинских аутомобила која износи 123,4 г/ км. Наиме, од 2010. до 2016. догађао се константи пад просечне емисије ЦО2 из личних аутомобила за готово 22 г/км, али емисија се 2017. повећала за 0,4 г/км, а у 2018. за 2,0 г/км.
Неки од главних чинилаца који доприносе повећању емисије нових личних аутомобила у 2018. су растући удели бензинских аутомобила у новим регистрацијама, поготово у сегменту СУВ возила која троше више горива и емитују више ЦО2.
Просечна емисија ЦО2 нових аутомобила продатих у ЕУ током 2018. била је 120,6 г/км, а ако тако буде и 2020, произвођачи ће морати да плате огромне казне. Процене стручњака говоре о казнама чији се износ креће од 20 па до 35 милијарди евра, а износи казни ће се израчунавати на основу броја продатих, а не произведених аутомобила
ЕУ, уз остало, наставља да затеже каиш те ће након 2021. године смањити циљеве ЦО2, за 15 одсто у односу на 2021. годину до 2025, а 2030. смањење би требало да износи 37,5 одсто. С обзиром на то да је развој технологије којом би зацртани циљ ЕК требало да се оствари прилично скуп, део трошка прелиће се на купце већ следеће године.
Уредба ЕК води и форсирању "еколошки" прихватљивих возила, што значи да би већ 2020. на тржишту могло бити пуно хибрида, плуг-ин хибрида и електричних аутомобила те ће и произвођачи морати да убрзају прелазак на електрични погон.
СРБИЈА СЕ ГРАДИ! Отвара се АУТО-ПУТ ка Бугарској: Познат датум ЗАВРШЕТКА РАДОВА
ПРВИ ПУТ У ИСТОРИЈИ! Кренуо НАЈДУЖИ ЛЕТ икада: Путници прошли ПОСЕБНЕ ТЕСТОВЕ пре укрцавања!
Србија ПОНОВО У ИГРИ за Фолксваген: Креће борба са КОНКУРЕНТИМА, ево који је њихов ПЛАН!
ПОВЕЋАНА ПРОДАЈА АУТОМОБИЛА: У септембру регистровано више нових возила у Европи
САМО ЗА ОДАБРАНЕ: Дућан где од нуле можете саставити властити "ферари" (ВИДЕО)