ПАНДЕМИЈА ДЕВАСТИРАЛА ПРЕВОЗНИКЕ: Лоша ситуација у једној другој грани довела до смањеног обима пословања
Међу секторима који су највише погођени кризом услед пандемије ковида19 је и путнички превоз
Међу секторима који су највише погођени кризом услед пандемије ковида19 је и путнички превоз, што се види и по драстичном паду броја путника, а пре свега у међународном саобраћају, речено је на Београдској аутобуској станици (БАС) и у предузећу Ласта.
Др Поповић упозорава: Не игноришите НАДУТОСТ - можда је део већег проблема
УСПЕШНА САРАДЊА ВЕЛИКЕ ПЛАНЕ И ШВАЈЦАРСКОГ ХЕЛВЕТАСА: Пописали 22.000 метара "сакривеног" пословног и стамбеног простора
ОНО КАД ЈЕ НУЛА ПОЗИТИВАН БРОЈ: Србија усред короне држи цене под контролом
Напомињу да је лоша ситуација у туризиму довела до смањења посла за превознике.
Услед тешке епидемиолошке ситуације на БАС-у је видно смањен број путника и полазака, каже помоћник шефа саобраћајно-продајне службе Стојан Стојковић.
Наглашава да се број отказаних полазака свакодневно повећава.
- Данас је по реду вожње у приградском и међумесном саобраћају требало да буде 1.100 полазака, али да је отказано њих 100. Број путника у међумесном саобраћају смањен за око 70 одсто у односу на период пре епидемије корона вируса, а све то довело је до енормних губитака у пословању - рекао је Стојковић.
Он не очекује да ће се током предстојећих празника ситуација значајно променити, иако не искључује могућност да у том периоду буде нешто више путника.
У Ласти кажу да су у првих првих десет месеци ове године забележили пад прихода од 1,4 милијарде динара у одоносу на исти период прошле године, највише због драстичног смањења мејдународног саобраћаја и туристичких путовања.
- У октобру прошле године имали смо добитак од 170 милиона динара, а ове године Ласта послује у губитку од око 700 милиона динара. Међунриодни саобраћај готово да и не постоји, јер се веома мали број људи одлучује на путиовање - рекао је директор саобраћаја у том предузећу Предраг Лукић.
Додаје да су по Уредби Владе Србије превозници дужни да одржавају најмање 30 одсто планираног реда вожње у међумесном саобртаћају, а Ласта остварује око 70 до 80 процената ових полазака.
Овај превозник на неким међумесним линијама вози и са губицима да би као друштвено одговорна компанија изашла у сусрет плуницима, каже саговорник.
- Највећи пад прихода забележен је у међународном саобраћају, како на нашим редовним линијама којима покривамо практично целу Европу, тако и у међународном саобраћају који се односи на изнајмљивање аутобуса туристичким агнецијама. То се свело на промиле, и то је највећио део прихода који нам недостаје - нагласио је Лукић.
Додао је да је пројекција да ће ове године Ласта направити 20 до 25 одсто мање километара, а укупни приход ће бити за бар 25 одсто мањи него 2019. године.
Незахвално је давати бил окакву прогнозу пословања за 2021. је због епидемиолошке ситуације у којој се налазимо, рекао је Лукић.
Он је прецизирао да Ласта није добила бесповратна средства од државе, већ кредитну подршку Фонда за развој Репулике Србије у износу од 360 милиона динара са повољном каматом и грејс периодом од годину дана.