БУДИТЕ ОПРЕЗНИ
Пазите на мејлове са тематиком Црног петка: Преваранти користе лажне понуде да украду ваше податке и новац
77% спам emailova са темом Црног петка у 2024. су преваре, док је остатак маркетиншки мамац, упозорила је компанија Битдефендер.
Ово представља пораст од 7% у проценту спам emailova који су препознати као преваре у поређењу са Црним петком 2023. и повећање од 21% у поређењу са 2022.
Битдефендер је рекао да растући број превара у вези са Црним петком говори о "похлепи и смелости сајбер криминалаца, који све више користе лажне понуде и тактике да би искористили понашање и трендове у куповини потрошача".
Ове преваре су првенствено дизајниране за прикупљање личних података жртава, као што су подаци за пријаву и информације о банковним рачунима и картицама, или директну крађу њиховог новца путем лажних куповина или коришћењем банкарских тројанаца.
Анализа је показала да је 38% свих спам порука на тему Црног петка отишло у САД, а у европске земље 44%, и међу њима највише у Немачку и Француску.
Две трећине ове спам електронске поште потиче из САД, а из Европе 23%. Спам који је везан за Црни петак почео је да расте крајем октобра 2024.
Истраживачи из Битдефендеровог Антиспам Лаб тима рекли су да су нападачи постали креативнији, прилагођавајући своје поруке и тактике различитим групама купаца и различитим демографским категоријама и регионима.
До сада су примећени emailovi са PDF фајловима у којима се крио тројанац Грандореиро, који омогућава неовлашћене финансијске трансакције, затим понуде за лажне Ray-Ban наочаре за само 27,99 долара које су преусмеравале кориснике на лажне сајтове и анкете које је требало попунити због наводних ексклузивних награда, а у којима су жртве заправо делиле поверљиве податке.
- Ова разноликост у тактици показује прилагодљивост сајбер криминалаца и њихов напор да се привуче што већи број демографских група. Кампање су се разликовале по типу производа и такође су биле прилагођене одређеним регионима, користећи културне и куповне преференције како би се максимизирао њихов досег и утицај - рекли су истраживачи.
Извор: Курир