СА "ТЕСЛЕ" ЋЕ ЛЕТЕТИ ЧАК 200 КОМПАНИЈА! Француска компанија "Ванси ерпортс" има велике амбиције!
Лепа вест за Србију
Француски "Ванси ерпортс", нови концесионар београдског аеродрома, обезбедиће да на "Николу Теслу" слећу авиони 200 компанија, уместо досадашњих 33. Број путника ће до 2030. са садашњих 5,3 скочити на 10 милиона годишње.
Прочитајте и:
Са београдског аеродрома "Никола Тесла" убудуће ће летети чак 200 светских авио-компанија, уместо досадашњих 33, најављују из француске компаније "Ванси ерпортс", која ће у наредних 25 година бити концесионар нашег највећег аеродрома. Притом, број путника ће до 2030. бити повећан са садашњих 5,3 на 10 милиона годишње!
Французи ће за управљање "Николом Теслом" дати 501 милион евра, док ће још 732 милиона инвестирати, што је за 50 одсто више него што је Влада Хрватске добила за концесију аеродрома у Загребу. Србија ће, притом, имати 16 милиона прихода годишње и од такси за концесију.
ВУЧИЋ: Пресрећан сам због концесије за Аеродром Никола Тесла, постигли смо огроман успех!
Из "Ванси ерпортса" кажу да ће повећати број путника београдског аеродрома уз помоћ своје јаке мреже. Циљ им је и да створе услове за летове на дужим рутама.
- "Ванси ерпортс" ће градити своја партнерства са преко 200 авио-компанија како би се додатно повећао саобраћај и повезаност аеродрома "Никола Тесла", у складу са јаким потенцијалом економског раста Србије. Такође, искористићемо значајна искуства у управљању аеродромима широм света, нарочито тиме што ћемо реорганизовати летове и проширити малопродајна места. Наш циљ је и побољшање услова рада београдског аеродрома да би се омогућило "Ер Србији" да понуди летове на дужим рутама - истакли су из те компаније.
Вест да су Французи будући концесионари обелоданио је председник Србије Александар Вучић, који је рекао да је јако задовољан постигнутим договором. Он је истакао да је концесија вредна укупно 1,461 милијарду евра уз годишњи приход владе од 16 милиона евра по основу концесионе таксе.
Француска компанија добила концесију за Аеродром "Никола Тесла": Вредност чак 501 милион евра!
- Када смо пре четири године почели да размишљамо о концесији на 25 година, стручњаци су проценили да можемо да добијемо максимално до 50 милиона евра. Говорио сам да очекујем и 350 милиона евра, можда 400, а добили смо 501 милион! Влада ће од ове концесије добити 417 милиона евра прихода за буџет, а 84 милиона евра добијају грађани Србије, односно мали акционари - рекао је Вучић и додао да овакву понуду не бисмо добили да нисмо направили компанију "Ер Србија".
- Београд је успео да добије знатно више од Загреба, који је за концесију добио укупно 865 милиона евра. Укупна вредност нашег уговора је за 50 одсто већа, што је огроман успех за Србију која није чланица ЕУ. Долази једна од најважнијих и најзначајнијих компанија, која ће обезбедити да већ 2024. имамо 7,9 милиона путника, а 2030. чак 10 милиона путника - најавио је Вучић.
Директор аеродрома "Никола Тесла" Саша Влаисављевић каже да очекује да ће Французи знатно проширити број дестинација на које ће авио-компаније убудуће летети са Сурчина.
- Очекујем да ће изабрани концесионар, захваљујући свом искуству на другим аеродромима, допринети даљем развоју мреже дестинација и унапређењу квалитета услуге и понуде за путнике и посетиоце - каже Влаисављевић.
Авион из Београда из безбедносних разлога није могао да слети у Њујорк!
Економиста Љубодраг Савић каже да је за Србију добра вест то што је француска компанија победила, поготово што имају веома амбициозне планове.
- Уколико се заиста дуплира број путника у наредних 13 година, не само да "Ванси" неће отпустити раднике већ ће морати да запосли и нове, што је свакако добро за нашу земљу. С обзиром на то да је ова озбиљна компанија дошла у Београд, сигуран сам да они озбиљно размишљају како да најбоље послују и да сви имају добит - каже Савић.
Он додаје да ће "Ванси" заједно са "Ер Србијом" и другим светским превозницима направити од Београда веома успешну ваздушну луку.
СВЕТСКО ЧУДО ОСТАВЉА БЕЗ ДАХА: Мост дуг 55 километара штеди чак 2 и по сата! (ВИДЕО)
- Свакако је добро да наш аеродром добије нове технологије, али и шансу да напредује. Треба бити и опрезан јер концесија није свуда дала добре резултате, пре свега у Будимпешти и Загребу. Уколико концесионар не успе да поврати своја улагања, он ће наравно прво гледати свој интерес, и то је ризик који увек постоји - додаје он.