ВЕЛИКА УЛАГАЊА: Београд одваја ОСАМ МИЛИЈАРДИ ЕВРА за инфраструктуру
Инфраструктурна улагања дају подстицај економији. Очекује се привредни раст
Србија мора да покрене нове инвестиције ако жели да има стални економски раст, јер би у супротном имала велике проблеме, оценила је потпредседница Владе и министарка саобраћаја, инфраструктуре и грађевинарства Зорана Михајловић. Влада Србије, како у тексту наводи агенција, се нада да ће инфраструктурна улагања дати подстицај економији земље, додајући да ММФ и НБС очекују привредни раст од 3,5 одсто у овој години, односно четири одсто између 2020. и 2022.
Да би се тај циљ постигао Србија планира да инвестира до осам милијарди евра средњерочно у инфраструктуру, већином кроз улагања које би финансирале Кина, али и Русија, Турска и Азербејџан, као део ширег инвестиционог плана вредног десет милијарди евра, који је недавно представио председник Србије Александар Вучић, пише Ројтерс.
Стиже нова инвестиција: За изградњу хладњаче за воће издвојено 120 милиона динара
Органска плантажа јабука у Србији: Нектар уложио више од 200 хиљада евра за земљиште у Владичином Хану
- Србија планира да позајми милијарде евра од Кине и других земаља у наредним годинама како би инвестирала у регионалне инфраструктурне пројекте - казала је Михајловић. Она је навела да су до сада земље на Балкану привукле пројекте у укупној вредности од 14,5 милијарди евра, укључујући пројекте из Кине и Русије.Према њеним речима, кинеске инвестиције које су у процесу реализације вреде скоро пет милијарди евра.
Такође, додала је да власти у Београду разматрају споразум у вредности од 400 милиона евра са Русијом за реконструкцију железничке инфраструктуре до Луке Бар у суседној Црној Гори, додавши да су у плану и инвестиције од 150 милиона евра из Русије за нови контролни центар железнице. Турске компаније ће, каже, градити путну конекцију са БиХ, а главну трасу у Западној Србији ће радити азербејџанска компанија Аз Вирт у складу са споразумом вредним 370 милиона евра. Додаје да Београд има намеру да реконструише и главну железничку трасу ка Северној Македонији.
Како наводи, пројектна документација је израђена од стране кинеске компаније China Роад анд Бридге Цорпоратион, а процењено је да ће цео пројекат коштати око 600 милиона евра. У последњој деценији, кинеске компаније су, како подсећа Ројтерс, инвестирале у Србији у руднике бакра, у индустрију челика као и у производњу енергије, и додаје да су у 2017. години, Србија и Мађарска такође започеле изградњу железничке линије Београд-Будимпешта која је исто финансирана од стране Кине.
Грађани могу да одахну: УСВОЈЕН Е-ПАПИР, долазе дани једноставнијих административних поступака
ВУЧИЋ НАЈАВИО КУПОВИНУ ЕЛЕКТРОПРИВРЕДЕ У ОКРУЖЕЊУ: Не продајемо ЕПС, биће највећа компанија на Балкану
ВЕЛИКИ ПРОЈЕКАТ ЗА НАШУ ЗЕМЉУ: Прва деоница брзе пруге Београд - Стара Пазова готова знатно пре рока
Михајловић је истакла да не треба да се страхује од дуговања у које је запала, каже, Црна Гора због кинеских позајмица за изградњу аутопута у тој земљи, јер, како наводи, "ми не почињемо ништа без да понудимо гаранције о томе". Влада Србије, додаје агенција, очекује да ће улагања у инфраструктуру додатно оснажити национално економију.
Кина посматра Србију и друге земље на Балкану као део њиховог амибициозног пројекта "Један појас-Један пут" и као отворено тржисте за повезивање кинеских компанија. У последњој деценији, додају, Пекинг је инвестирао милијарде долара у осиромашени балкански регион, углавном кроз кинеске банке и компаније које се баве изградњом железница, путева и енергетских постројења.