Владимир Лучић: Јунајтед група користи медије да сузбије конкуренцију, многима сметају и снажан Телеком и снажна Србија
Ми смо сувише чврсти у опредељењу да створимо снажан Телеком да би неко медијским кампањама и организованим хајкама могао да нас преплаши, поручио је генерални директор ове компаније Владимир Лучић.
Телеком Србија је ових дана, по анализи хрватских медија, са 820 милиона евра прихода у 2020. години проглашен за највећу телекомуникациону компанију у целом региону. Међутим, чак и овај доказ пословних успеха није зауставио медијску хајку коју против српског државног гиганта и лично Владимира Лучића води Јунајтед група са Драганом Шолаком на челу.
Како је Лучић објаснио у интервјуу за емисију "Лице нације" на ТВ Панчево, Јунајтед група је направила своје информативне канале да би, под маском "слободних" и "независних" медија, заправо остваривала свој пословни интерес и дисциплиновала тржишне противнике. Притом, злоупотребљавају свој доминантни положај, који имају јер и данас заузимају више од 40 одсто тржишта.
СРБИЈА ЈЕ СИГУРНА: Девизне резерве скочиле на рекордних 16,8 МИЛИЈАРДИ ЕВРА
У ЈЕКУ ЕНЕРГЕТСКЕ КРИЗЕ: Рубља се винула у небеса - Русија показала ко је велесила и економски гигант
ГРАЂАНИ, СПРЕМИТЕ СЕ, НОВАЦ НА РАЧУНИМА 1. НОВЕМБРА! Следи нови сет државне помоћи, у децембру стиже још пара
- Најочигледнији пример је управо однос према Телекому Србија. Све до краја 2018, медијске куће у власништву Јунајтед групе имале су годишње свега пар објава о Телекому, и то неутралне сервисне информације. Када смо им од пре три године постали тржишна претња и почели да угрожавамо њихове монополе и доминантну позицију, сада против наше компаније на годишњем нивоу имају више стотина искључиво негативних објава, наводних "ексклузива" и "истраживања", а заправо огољена пропаганда против конкуренције. Додатно, не воде кампању само против компаније Телеком, већ сам им и ја лично мета - изјавио је Владимир Лучић.
Последњи пример је када је Телеком преузео оператера “Пошта Нет”, а медији под капом Драгана Шолака почели жестоку организовану хајку.
- Дешавања око Поште одлично показују како Јунајтед група користи своје медијске канале пре свега за одбрану свог бизниса. Оператер "Пошта нет" је имао ту трагичну судбину да 1997. године не припадне Телекому већ да остане у саставу Поште Србије, којој то тржиште није било важно и од 2001. престала су улагања у "Пошту нет", која се временом са 120.000 свела на 57.000 корисника, са застарелом технологијом и услугама. Ови корисници ће преласком под Телеком добити и много бољи интернет и много боље ТВ канале. Али то Јунајтед групи чак и није најважније. Њих заправо највише брине то што ће Пошта Србије значајна средства од ове продаје уложити у развој сервиса за брзу испоруку пошиљки, где заостаје за тржишном конкуренцијом из приватног сектора, а погодите ко се недавно укључио на то тржиште? Па, Јунајтед група - објаснио је први човек Телекома Србија.
Наиме, пре неколико месеци, Шолакова корпорација купила је највећу фирму у земљи за брзу испоруку пошиљки “Д-експрес” и осећају се директно угроженим модернизацијом Поште Србије у том сегменту тржишта, која ће бити могућа новцем од продаје “Поште нет” српском Телекому.
- Увек по интензитету медијске кампање можете оценити да ли Јунајтед група има неки специјални бизнис интерес. А у овом случају ем им корисници “Поште нет” више нису лак плен за черупање, ем је фирма за курирске брзе испоруке коју су купили добила потенцијално врло јаку конкуренцију - казао је Владимир Лучић.
Амбиција Телекома Србија, компаније у већинском државном власништву, да буде регионални лидер и на тржишту телекомуникација и медија и у свекупној привреди представља претњу и сметњу истим онима који не желе лидерску позицију државе Србије у региону.
- Многима у иностранству и, морам рећи нажалост, некима у самој Србији сметају и снажан Телеком и снажна Србија. Ово за странце је нормално, јер просто не желе геополитичку и пословну конкуренцију, плус када имате снажну земљу не можете њоме да управљате са стране како вам се прохте. Ово за појединце у самој Србији је већ мање нормално, али је просто тако. Мој чврст став је да у руководству било које државне компаније треба да буду људи који су стручни и способни, али и који су патриоте, јер само тако можемо да остварујемо јавни интерес и да будемо лојални својој држави и нашим грађанима - закључио је генерални директор Телекома Србија Владимир Лучић.