МИЛИОНИ, АВИОНИ, КАМИОНИ: Колико кошта ЈЕДАН бод у Формули 1?
Није тајна да су возачи "најбржег светског циркуса" међу најплаћенијим спортистима на свету, али да ли баш вреде онолико колико се издваја новца за њихове уносне уговоре.
Бити возач Формуле 1 једно је од најопаснијих занимања на свету, али са финансијског аспекта и један од најпривлачнијих у свету спорта. Пилоти "најбржег светског циркуса" већ дуги низ година важе за једне од најплаћенијих спортиста на планети, иако за то неретко нема разумних аргумената, што је потврдио и извештај Бизнис бук ГП-а, једног од алманаха Формуле 1 који сваке године објављује плате најбољих светских возача, а преноси француски Л'Екип.
Међу њима, на првом месту је Фернандо Алонсо, од ове сезоне поново возач Мекларена, који је повратак у редове посрнулог гиганта из Вокинга наплатио са чак 35 милиона евра колико ће зарадити у овој сезони, и то само од уговора са британском екипом! То можда не би било толико невероватно, да двоструки светски шампион није у досадашњих девет трка (возио на осам, пошто је због удеса на тестирањима у Барселони пропустио прву трку сезоне, ВН Аустралије) освојио само један бод! Шпанац је чак пет пута завршио трку пре времена, тренутно је 18. у генералном поретку, а најбољи резултат му је десето место на последњој воженој трци за ВН Велике Британије.
Иако се веровало да ће обнављање некада плодне сарадња с краја осамдесетих између Мекларена и Хонде, ове сезоне донети бољитак у односу на претходну, то се није догодило, а његови возачи, два бивша светска шампиона, Фернандо Алонсо и Џенсон Батон, до сада су освојили укупно пет бодова, док су њихове нето зараде коштале тим Рона Дениса чак 45 милиона евроопских новчаница.
На другом месту листе налази се још један, четвороструки светски шампион Себастијан Фетел који ће за верност Ферарију у овој сезони добити чак 28 милиона, док је на трећој позицији двоструки првак света и бранилац титуле Луис Хамилтон који у немачком Мерцедесу зарађује 25 милиона, али и отплаћује сваки евроцент, пошто је тренутно први у генералном пласману са 194 од могућих 225 бодова! Ни други возач "црног коњића" није нимало јефтин. Још један наекадашњи владар Формуле 1 Кими Раиконен зарадиће у Ферарију 18 милиона евра у 2015. години, што га ставља на четврто место на платном списку Ф1 каравана.
Занимљиво је да шампионски тим Мерцедеса који комплетира Немац Нико Розберг кошта гиганта из Штутгарта тек нешто више него само Фернандо Алонсо Мекларен, пошто је он "тежак" 13,5 милиона. Сасвим супротно највећим тимовима, они најмањи улажу тек "цркавицу" у своје пилоте. Тако на пример тандем Стивенс - Мери кошта екипу из Донингтона тек 200.000 евра на годишњем нивоу. Такође, треба поменути и да до пре две године шампионски тим Ред Була у свој актуелни двојац Рикардо - Квјат улаже тек 2,25 милиона евра по сезони.
ГОДИШЊЕ ПЛАТЕ У ФОРМУЛИ 1 за 2015. годинУ | ||
---|---|---|
1. | Фернандо Алонсо (Мекларен) | 35.000.000 € |
2. | Себастијан Фетел (Ферари) | 28.000.000 € |
3. | Луис Хамилтон (Мерцедес) | 25.000.000 € |
4. | Кими Раиконен (Ферари) | 18.000.000 € |
5. | Нико Розберг (Мерцедес) | 13.500.000 € |
6. | Џенсон Батон (Мекларен) | 10.000.000 € |
7. | Фелипе Маса (Вилијамс) | 4.000.000 € |
- | Нико Хулкенберг (Форс Индија) | 4.000.000 € |
- | Серхио Перез (Форс Индија) | 4.000.000 € |
- | Роман Грожан (Лотус) | 4.000.000 € |
- | Пастор Малдонадо (Лотус) | 4.000.000 € |
12. | Валтери Ботас (Вилијамс) | 2.000.000 € |
13. | Данијел Рикардо (Ред Бул) | 1.500.000 € |
14. | Дани Квјат (Ред Бул) | 750.000 € |
15. | Макс Верстапен (Торо Росо) | 250.000 € |
- | Карлос Саинц (Торо Росо) | 250.000 € |
17. | Фелипе Наср (Зубер) | 200.000 € |
- | Маркус Ериксон (Заубер) | 200.000 € |
19. | Вил Стивенс (Марусија) | 150.000 € |
20. | Роберто Мери (Марусија) | 50.000€ |