ПРОПАЛА НАДА: Џерманвингс нестаје ове године
Од оснивања 2002, Џерманвингс, ћерка-фирма Lufthanze, развила се у носиоца наде за немачку компанију. Све то је засенио пад авиона те фирме на југу Француске.
Џерманвингс је у суштини основан још 1997, као ћерка-фирма компаније Eurowings Луфтверкехрс АГ. Тада се Џерманвингс звао Eurowings Флуг ГмбХ. Седиште је било од почетка у Келну, а Lufthanza је имала око четвртину деоница.
Пет година касније, Eurowings Флуг GmbH преименован је у Germanwings ГмбХ. Са пет авиона типа А319-100, фирма је тада, у новом руху, летела из матичног аеродрома Келн/Бон за омиљене туристичке дестинације.
Филозофија предузећа била је да се у корист јефтинијих авио-карата одустане од појединих бесплатних услуга у авиона. Касније су понуђене додатне тарифе са више удобности. Уследило је и ширење на друге аеродроме из којих су полетали и на које су слетали авиони Џерманвингса.
Јачање Џерманвингса упркос отпору
Од 2009. Џерманвингс је потпуно у рукама Lufthanze. У оквиру жестоких борби конкурената када је реч о јефтиним летовима, та ћерка-фирма постајала је све важнија за матичну компанију.
Бивши шеф управног одбора Lufthanze Кристоф Франц јачање Џерманвингса прогласио је за приоритет. Године 2011. Франц је најавио да ће у току 2012. све Lufthanzine летове са аеродрома у Штутгарту предати у руке Џерманвингсу.
Критичари су му пребацивали да тако штети имиџу премијум бренда, односно самој Lufthanzi. „Не вреди нам да на тржиште излазимо с производом високог квалитета за који муштерије више не желе да плаћају“, бранио је тада Франц своју стратегију.
Његов наследник Карстен Шпор делује још радикалније. У међувремену је Џерманвингс преузео све унутарнемачке и европске Lufthanzine летове, изузев оних са аеродрома у Франкфурту на Мајни и у Минхену. Ове године предузеће је требало да по први пут забележи јасну добит.
Џерманвингс ће 2015. нестати
Међутим, име Џерманвингс ће ускоро нестати. Крајем 2014., Шпор је објавио да ће при ширењу понуде јефтиних летова у потпуности прећи на бренд Јуровингс (Eurowings). „Џерманвингс је била успешна прича, али из финансијских разлога морамо да пређемо на Јуровингс“, изјавио је шеф Lufthanze и додао да бренд Јуровингс може „боље да ради на другим европским тржиштима“.
Нова ћерка-фирма Lufthanze летеће и у смеру Америке, Индијског океана и Африке. Цена би наводно требало да буде 40 одсто нижа него код Lufthanze. Штедеће се на особљу, јер запослени у Јуровингсу нису под тарифним уговором Lufthanze. Тај план изазвао је конфликт са синдикатима и он је разлог за непрестане штрајкове особља Lufthanze и Џерманвингса.
Lufthanzina ћерка-фирма, која ће ускоро прерасти у Јуровингс, тренутно је, након свог матичног концерна и компаније Ер Берин (Аир Берлин), трећа по величини авио-компанија Немачке. Располаже флотом од око 85 авиона и запошљава више од 2.000 људи, пише Дојче Веле.
Прочитајте и: